Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 December 2014 | Oostenrijk, Gröbming

Dienstag 9.Dezember
Zo dat was weer vroeg de wekker om 6 uur, Theresa moest er ook vroeg uit en Jannick bracht haar om half 7. Ontbeten en aangekleed en om 7 uur weg naar Bischofshofen waar ik om 8.20 een afspraak bij de Orthopeed had. Vraagt hij aan me heb je de nieuwe zolen bij je en ik ik heb er geen gekregen. Heeft hij maar opnieuw afdrukken gemaakt en als ik nu binnen 14 dagen niets krijg moet ik bellen. Volgende afspraak in Februar.
Onderweg nog even melk en brood meegenomen en tegen 10 weer thuis. Theresa wilde nog wel wat eten en wij ook dus een broodje gebakken. Een lekkere kop koffie erbij en dan knap je weer op. Het was koud vanmorgen en we moesten het ijs van de autoramen krabben. Het loopt nu tegen 12 en wat zie ik het sneeuwt !!!!!!!!!!!
Eerst nog even met de fotos van de vorige dagen in de weer geweest en bij de goede stukjes gezet, de meeste ook benaamd.
Straks gaan we Diane en Jordy naar Salzburg brengen.De tijd is snel voorbij gegaan en ik heb er van genoten. Hierna weer aftellen tot de zussen en het nichtje komen er blijft genoeg om naar uit te kijken.
Bij dit stuk zet ik de fotos van Diane van Gröbming, best grappig om te zien hoe iemand anders je woonomgeving ziet.
Ik kan eindelijk weer fotos verwijderen want eindelijk zijn beide albums aangekomen. Dat was wel hard nodig ook met al die fotos van de afgelopen dagen.
We hebben toch heerlijk gegeten bij Ikea Salzburg , elandragout met Knödel. Daarna hebben we Diane en Jordy naar het station gebracht. Dan was het weer een opgave om Salzburg uit te komen want de spits was vol in gang. We waren tegen 19 uur thuis en daarna is Jan terg gereden naar zijn werk in Schladming. Ik wilde op tijd thuis zijn zodat ik Theresa kon nemen want Ingrid had Kerstfeest van haar werk. Jannick komt pas tegen achten thuis. Ik was net het bad aan het vullen toen Jannick thuis kwam en we gezellig met zijn allen in de badkamer zaten en Theresa badderen.

Mittwoch 10.Dezember
Wouw super zonnige dag, bij het opstaan was het -5 graden maar dan heb je meestal erg mooi weer en het is nu al 11 graden.
Theresa kwam om 9 uur want Jannick werkt vandaag van 10 tot 19 uur.
Ze ontbijt dan wel bij ons en ik kleed haar ook aan. Ik wat administratieve bezigheden gedaan ook voor Jan en nu aan het eten koken voor tussen de middag. Moet allemaal op tijd want ik moet naar de tandarts en daar moet ik 13.45 zijn en dat is dus weer in Schladming. Op deze manier vliegen de dagen voorbij en nadert het einde van het jaar met rasse schreden.
Theresa zorgde weer voor de vrolijke noot bij de tandarts en toen we weggingen zwaaide werkelijk iedereen en riepen gedag. Er waren echt mensen bij met pijn en dikke gezichten en wachtend met verdoving maar allen moesten om haar lachen.
Ik vind het knap als een tandarts aan je merkt dat je niet goed in je vel zit want hij vroeg me ben je verdrietig en ja dat was ik. Nog even gepraat met hem , alles was goed en past dus volgende keer laatste keer. Daarna weer naar huis maar eerst langs het postkantoor met een klein gepolstert envelopje en dat zou dan 9,90 kosten naar Nederland dus mee terug genomen. Thuis alles in het tasje gepakt wat Jordy had laten liggen en dan met bruin pakpapier gepakt een mooi pakket geworden en dan zou het ook 9,90 kosten en dan heeft hij alles terug.

Theresa wilde niet meer slapen dus dan maar spelen, ze is zo dol op de nieuwe stiften , ze doet netjes na gebruik het dopje erop. Ik houd haar wel in de gaten want ik wil niet dat ze ergens op gaat tekenen op haar eigen boekjes en papier na. Dan toch maar de kerstboom afgemaakt (ik was de lampjes vergeten erin te doen) en Theresa heeft de gouden draadjes erin gegooid, ze wil altijd helpen.Tegen achten werd ze weer gehaald door papa.

Donnerstag 11.Dezember
Dat was weer vroeg want ik moest naar de fysio. Dus om half 7 al weer op weg. Vond het wel lekker buiten ondanks dat het een paar graden vroor. Vlak voor de fysio begon het zachtjes te sneeuwen en toen ik klaar was lag er zelfs een minimiem wit laagje. De hele dag door sneeuwt het heel lichtjes.
Nadat ik thuis was gekomen kwamen Ingrid en Jannick en Theresa even voorbij, Ingrid wilde haar was doen maar moest even wachten want Jan was nog in de badkamer. Dan maar met zijn allen koffie drinken. Theresa kwam een poosje spelen en Jannick ging werken en Ingrid naar de vuilnisdeponie. Ze heeft heel lief op de laptop disney kerstfilmpjes gekeken en ik ondertussen een sjaaltje gebreid voor de Barbie.Is ze weer helemaal blij ermee. Ik heb al een beetje rond gekeken maar niets gevonden om kleertjes te maken voor Barbiepoppen en behalve een recht toe aan sjaal kan ik niet uit mijn hoofd breien. Ingrid kwam haar weer ophalen en ik heb even nergens zin in , ik ben gewoon moe en lusteloos en geef daar vandaag lekker aan toe. Ik heb mijn afspraak voor morgen in Salzburg verplaatst naar februari, kan het even allemaal niet meer opbrengen kost elke keer een hele dag en ik heb al genoeg in de auto gezeten de afgelopen dagen.
Het is nu 14 uur en in huis wordt het koud dus de houtkachel aangemaakt. Dan is het bij ons snel behaaglijk.

Freitag 12.Dezember

Het is avond en donker,
ik kijk naar de maan.
Dan zie ik tussen al die sterren,
jouw sterretje staan.
Het is de allermooiste,
hij geeft het meeste licht.
En als ik heel goed kijk,
zie ik jouw gezicht,
Ik mis je hier beneden,
en denk nog steeds aan jou.
Zachtjes fluister ik naar boven,
dat ik zielsveel van je hou.

In gedachten altijd bij ons , een plaatsje in onze harten heb je gekregen en vergeten doen we je niet.

Het weer is een beetje hoe ik me voel, zon en blauwe lucht afgewisseld door mistvlagen.
De tijd gaat snel en ze zeggen de tijd heelt alle wonden maar ik weet dan niet of een mensenleven genoeg tijd heeft . De littekens blijven in ieder geval en herinneren je elke keer aan de pijn als je ze ziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 6952

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: