leuke en minder leuke dingen wisselen op en af - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu leuke en minder leuke dingen wisselen op en af - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

leuke en minder leuke dingen wisselen op en af

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

16 December 2014 | Oostenrijk, Gröbming

Samstag 13.Dezember
St Lucia
Vandaag viert men in kerkgemeenschappen alom het feest van St.Lucia, martelares in Syracuse rond 304 tijdens het bewind van keizer Diocletianus. Ze werd met een dolksteek in de hals gedood. Ze is de enige heilige die vereerd wordt door de Lutheraanse Zweden, Denen en Noren in vieringen die veel voorchristelijke elementen van een midwinter lichtfeest hebben behouden.

Koud weer, vorst en af en toe zon.
We waren al om 7uur op en dan ook veel huishoudelijke klusjes gedaan. Gisteren heb ik een hele grote pan Kürbissuppe gemaakt en vanmorgen gepureerd en in diepvriesdozen gedaan en wat bewaard voor vanmiddag.
Om 9 uur kwamen Jannick en Theresa koffie drinken en Jan ging met Jannick in hun huiskamer de tv aan de wand hangen. Ik ben met Jannick nog snel even wat inkopen gaan doen bij de Billa. Dan middageten en ondertussen mocht Theresa de Barbiefilm op tv kijken. Ze is daar helemaal gek van en normaal eten we in de keuken aan tafel maar vandaag mocht ze aan de kleine tafel in de huiskamer en dus kijken.
Nu zijn Jan en Jannick weer in de kamer van Jannick helemaal beneden bezig. Verlichting aan het aanleggen. Theresa slaapt en ik even niets.
Ik vind hier mijn kunstboompje helemaal niets, zo klein. In de Sölk viel dat niet op maar hier heb ik het zelfde gevoel als Jannick ik wil ook een grote boom. Nu heeft Jannick ook voor mij nog een grote bij de brandweer besteld en verheug ik me daar maar weer op-
Geen idee of het duur is met 20 euro per meter. Die van mij wordt tussen de 1.50 en 1.70m. Die van hem komt ook van de brandweer. Voorlopig staat mijn kunstboompje en geniet ik daar maar van .

Sonntag 14.Dezember
3.Adventsonntag

Schöne Adventszeit
Besinnlichkeit und Kerzenschein,
Adventszeit könnte immer sein!
Wo Menschenherzen off’ner sind,
sich jeder freut so wie ein Kind.
Wo wir des Nachbars Not auch seh’n,
und vieles besser dann versteh’n.
Ich wünsch’ Advent mir jederzeit,
viel Hoffnung, Mut und Heiterkeit!

De sneeuw blijft hoger maar ik geloof ook niet echt veel, wel koud en vorst en af en toe de zon. Ik moest er vroeg uit want om 5.45 ging Ingrid naar haar werk en Jannick heeft vannacht dienst in Gröbming gedaan zodat de Gröbmingers hun kerstfeest konden vieren. Hij kon wel mee eten bij het kerstdiner .
Helaas was Theresa dus ook om 6 uur wakker en haar humeur vandaag niet het beste. Tegen 10 uur kwam Jannick ook thuis. We hebben Disneykerstfilm gekeken , Theresa vindt het erg leuk en bij 1 filmpje moest ze ook heel hard lachen. Na het middageten ging Theresa slapen en wij beneden de kasten op zijn plek zetten en vullen en dozen leeg ruimen. Er moet nog vreselijk veel een plaats krijgen maar het is te zien dat we vandaag een hoop weg gewerkt hebben.
Tegen 20 uur keerde de rust bij ons weer want toen kwam Ingrid thuis en gingen Theresa en Jannick ook naar beneden.

Montag 15.Dezember
Koud en nog steeds geen sneeuw.
Was al vroeg aan de huishoudelijke taken . Ingrid en Theresa kwamen voorbij, Theresa mag elke dag een deurtje van de kalender open doen .
Dan met Jan naar het postkantoor en ze begon al gelijk met pakket en ik nee brief en legde het papier neer en ik mocht toen inderdaad 9,90 betalen ipv de 14.90- Als je het zelf niet berekend via internet dan betaal je gewoon standaard te veel. Dus Diane het pakje komt eraan. Nadat Jan in de middag was gaan werken ben ik Vanille Kipfel gaan bakken, was al met al ruim 2 ½ uur bezig . Daarna kon ik mijn gepoetste keuken opnieuw poetsen , overal poedersuiker enz. Dus dan alles weer poetsen.
Maar ze zijn wel lekker en goedgekeurd door Ingrid, Theresa en Jan.

Dienstag 16.Dezember
Grauw koud weer maar nog steeds geen sneeuw, vandaag gaat het wel sneeuwen maar tot op 1000m dus hebben we er nog steeds geen last of plezier van.
De wekker liep vroeg af en om half 7 was ik alweer onderweg naar de fysio , ik wilde daarna naar de huisarts door lopen. Maar ik was mijn bril vergeten en aangezien ik ook nog steeds mijn bril moest laten richten na de struikelpartij dus eerst maar naar huis. Even bijkomen van de kou en koffie drinken met Jan die ook al op was en dat is ongewoon om 8 uur .
Ik ben blij om goed nieuws die ik gekregen heb.
Later samen aan de wandel gegaan, eerst naar de huisarts dan gelijk een rondje MEZ. Vandaar naar de Spar en de Landmarkt, doorgelopen en even bij de Caritas binnen gestapt maar ze hadden niets leuks, naar Mandl waar opheffingsuitverkoop is op de huishoudelijke afdeling maar ook niets wat ik kan gebruiken. Wel boven gelijk bij de fournituren lusjes voor mijn handdoeken en theedoeken gekocht . Door naar de apotheek en was ons eigenlijke rondje ten einde want op de terug weg kwamen we langs de brillenwinkel waar ze mijn bril weer recht gezet hebben. Dat scheelt weer hoofdpijn . Ondertussen was het tegen 12 en hebben we lekker koffie gedronken met wat we onderweg nog even mee genomen hadden. Was in ieder geval een lekkere wandeling .

Danuta belde dat ze in de middag in Gröbming zouden zijn dus later op de middag kwamen Pim en Danuta koffie drinken. Jannick had vandaag vrij dus die kwamen ook met zijn drietjes aanwaaien. Dus gelijk vol bij mij. Maar wel gezellig. Danuta heeft voor mij originele frikandelkruiden meegenomen dus nu moet ik die ook een keer gaan maken. Ben in ieder geval razend nieuwsgierig hoe die zullen smaken. Jan moest ondertussen weer aan het werk.
Vanavond pas toegekomen om de post open te maken van vandaag en behalve de kerstgroeten ook een naar bericht van onze Duitse vrienden Hedi en Dieter.
Dieter is helaas ernstig ziek en is al geopereerd maar is nu nog aan de chemo. Het bericht heeft me geschokt ondanks de ongelooflijk lieve brief van Hedi. Ze komen dus nu niet naar Ramsau maar als alles goed gaat misschien wel volgend jaar in de lente. Zo heb je een leuk bericht en dan weer een bericht als dit. Hoe ouder we worden hoe meer we afscheid nemen en je op het feit gedrukt wordt dat je zelf ook ouder wordt . We genieten zo lang we kunnen van elkaar en hopen toch nog heel lang samen te hebben. Maar we zijn mensen van de dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6950

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: