Laatste dag 2014 - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Laatste dag 2014 - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Laatste dag 2014

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

31 December 2014 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 29.Dezember
Buiten stormt het en de sneeuw wordt constant verplaatst. Wat wel fijn is dat de sneeuw ook van het dak afwaait. Anders moet er toch iemand een keer het dak op want te veel sneeuw is een instort gevaar. Was vannacht -10 en is nu nog -6 .
Jannick kwam Theresa brengen, die slaapt niet meer in een dicht ledikantje en was vanmorgen om 7 uur bij Papa , ze roept dan Theresa monter , meestal doet ze haar kamerdeur open en roept dan.
Ze wordt al een hele dame , het hele kleine gaat er vanaf en je kan haar nu meer aanspreken op wat ze doet. De bedoeling is dat ze binnenkort in een 1 persoonsbed gaat slapen.
Opa heeft haar ontbijtje gemaakt en ze heeft alles opgegeten, dan wil ze Kika kijken en rommelt maar wat aan. We zijn samen met de auto erop uit gegaan, Oma moest recept bij huisarts halen , zag dat ze 2 weken met vakantie gaat dus Opa moet dan morgen ook maar zijn recepten gaan halen. Dan naar de dierenarts dr.Frei een kaart gebracht want dan heeft hij gelijk het nieuwe adres van ons. Hij was de hort op maar zijn vrouw was er wel. Dan even bij Moser naar het postkantoor in Stein , we waren daar toch. Naar de Billa wat inkopen doen en dan het boekje in de brievenbus bij Annemarieke. Al met al was het intussen alweer tegen enen en maar snel de Käsespätzel gemaakt. Theresa naar haar bedje gebracht .
Het gaat nu echt heel erg te keer en het loeit en giert in en om het huis. De houtkachel aangemaakt want het werd ook koud. Het is de eerste keer dat we op het voorbalkon die we grotendeels dicht gemaakt hebben toch sneeuw naar binnen komt. Jan heeft net de beide vriezers afgedekt, we hadden tot nu toe zelfs geen regen binnen gehad. Tja de winter is echt begonnen in volle hevigheid.
Moet zo nog even hout naar binnen slepen.
We kregen nog een verlaat cadeau van Ingrid en Jannick, ze hadden voor ons een haardbestekset gekocht en weg gezet en vergeten dus. Die kwam alsnog te voorschijn en kwamen ze brengen. We waren al zo verwend want we hebben oa allebei een jaarabo voor de bioscoop gekregen. Die van ons waren 1 december afgelopen en nu kunnen we weer een heel jaar.

Dienstag 30.Dezember
Het blijft koud en winderig en het sneeuwt nog steeds. Voor volgende week geven ze pas echt koud op tot minus 30 graden. We merken aan de verwarming dat het koud is want de afkoeling is al snel. Om 9 uur waren de radiatoren al koud en ik heb de houtkachel dan maar aangemaakt.
Theresa kwam en toen sliepen Opa en Oma nog , heel even in bed samen maar dan toch echt eruit.
In bed kregen we weer het hele Krampusverhaal van haar en daar kwam Jordy ook weer aan te pas. Er moet eerst weer iets anders komen wat haar in beslag neemt tot dan blijft het Krampusverhaal denk ik.
Jan moest vanmorgen naar de huisarts en is gelijk ook naar de apotheek gegaan , kon hij mijn recept ook meenemen.
De afgelopen avonden hebben we dvd gekeken, ik dacht dat ik alleen de erste Staffel had gekregen van dr.Deen maar het zijn er 2 in een box dus nog iets meer kijkplezier. Op tv zijn veel films die al heel vaak geweest zijn en dan is dvd kijken een goede optie en dan nog Nederlands ook. Het maakt niet uit of de taal Duits of Nederlands is maar het is zo leuk om echt Nederlandse series te kijken.
Net maar even snel de administratie gedaan, kon mooi even nu Theresa slaapt. Jan is alweer weg want door het slechte weer doet hij er veel langer over om naar zijn werk of weer thuis te komen. Gisteren had hij er 2x zo lang over gedaan om thuis te komen en dat hadden Jannick en Ingrid ook. Er werd maar 40km pu gereden.

Mittwoch 31.Dezember
Laatste dag van het jaar 2014, kijk met vreugde terug op het jaar en teken ervoor als 2015 ook zo wordt.
Het vriest nog steeds en het sneeuwt en sneeuwt en sneeuwt , zo veel sneeuw langer als een jaar niet gezien. Vanmorgen kwam Theresa een poosje want ze is ziek en Papa en Mama moesten nog even snel boodschappen doen. Gisteravond werd ze al niet lekker en viel ze in mijn armen in slaap en heb ik haar in haar bedje gelegd voor dat Mama thuis kwam. Opa past op en Oma aan het bakken . Ondertussen staat het op tafel klaar en is er opgeruimd, heb ik mezelf onder de douche gezet want van het bakken stink je zelf zo. Het hele huis ruikt naar de oliebollen. We hebben er zelfs al van gegeten want niets zo lekker als nog warm.
Om half 1 gingen de sirenes en stormde Jannick voor zijn eerste inzet bij de brandweer de deur uit.
Ging om een ongeval en later bleek het mee te vallen, auto naar beneden gegeleden en moest geborgen worden. Jannick helemaal blij toch nog een inzet in 2014 voor die mensen wat minder denk ik
Voor ons kan het feest gaan beginnen, we zijn helemaal klaar voor het nieuwe jaar. Het grote aftellen kan beginnen nog 12 nachtjes voor de meiden komen.

Een goed en gezond 2015 voor iedereen en een hele fijne avond.