Helaas meidenweek voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Helaas meidenweek voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Helaas meidenweek voorbij

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

16 Januari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Mittwoch 14.Jänner
Sinds maandagavond zijn Els, Nance,Erna en Anja bij ons. Na aankomst eerst maar wat gegeten dus om 10 uur ´s avonds zaten ze aan de Gulashsuppe, Brot en daarna alsnog de koffie en de taart.
Jan en ik hebben prima geslapen in het hok van Jannick . Ik ben met Nance Erna en Anja boodschappen gaan doen dus een grote ronde Gröbming gedaan. Ze waren toch wel erg verbaasd over deze wereldsestad. We hebben koffie gedronken en wat gegeten. We vermaken ons prima en we lachen wat af.
Vandaag was Theresa er ook weer en Jannick bracht haar om 8 uur in het hok en we sliepen nog , dus ze mocht even tussen ons in en dan maar friemelen en knuffelen en ik zong weet je hoeveel ik weet je hoeveel ik en dan zingt zij van je hou. Ze roept dan Peter Hase en vraagt opa ook en dan zeg ik ja ook van Opa dus Opa ook even knuffen. Dan weer even bij Ingrid en Jannick douchen en naar boven. Iedereen sliep nog en Theresa vroeg Kika kijken?? want we waren in de keuken eetkamer. Ik zeg haar sssssssttt ze slapen en heb de deur open gedaan bij Erna en Anja die in de huiskamer slapen. Dan was het goed en ging ze ontbijten. Er kwam een voor een iemand te voorschijn en toen ze Els zag moest ze helemaal lachen en zei ze Els. Nance kreeg een grote lach van haar en nu vindt ze het wel leuk al die mensen. Ze mag dan op de pads kijken naar Woezel en Pip en ze heeft zelfs al verzoeknummers met kijken. Ze houdt dus iedereen wel bezig. In de middag zijn we met zijn allen gaan lopen en Theresa ook mee. Jan bleef thuis want tja al die vrouwen. We gingen bij de Stefflbäck wat eten en Theresa speelde lekker en ik had een soepje voor haar gevraagd maar ze hadden geen bouillon voor de Bäckerbsensuppe dus Els had een grote bak Gulashsuppen en zei neem maar van mij en Theresa had een kleine soepkom gekregen dus over geschept en weg was het dan bijgevuld van de soep van een ander en weer op dus kreeg ze de soepkom van Els waar ze lekker aan verder ging. Broodje erbij en koekjes die ze van ons en van de serveerster had gekregen. Kind had het reuze naar haar zin met al die dames dan zijn Els ik en Theresa terug gaan lopen , de anderen gingen nog naar een andere sportzaak want erna had een mooi trainingspak van Adidas gezien maar ze hadden alleen 1 maat . Avondeten met zijn allen en Theresa vond het geweldig en ze at weer heel lekker mee. Ze heeft de hele dag niet geslapen en ze hield het dapper vol eerst nog in bad en dan tot Papa kwam maar ze wilde niets van Papa weten , dan kwam Mama en daar wilde ze ook niet mee naar beneden en ze moest en vond dat helemaal niet leuk. We hebben nog Nederland triviant gespeeld en de avond vloog weer om. Het sneeuwde vanavond weer een beetje en alles was wel weer helemaal wit. Het is wel lachen want iedereen zat aan tafel met een tablet of een telefoon en Theresa zat er ook tussen om Woezel en Pip op een tablet te kijken.

Freitag 16.Jänner
Helaas helaas pindakaas, alweer vertrekdag voor Els, Nance, Erna en Anja. Iedereen was vroeg op en toen wij boven kwamen zaten ze al aan de ontbijttafel. Ingrid kwam nog even met Theresa dag zeggen. Gisteravond had Jannick het al gedaan en waren ze samen ook nog een poosje boven gekomen. Heel erg gezellig en heel veel gelachen.
Jan zou ze om 10 uur gaan weg brengen en ik ben om half 10 met Ingrid naar Bad Aussee waar ze naar de arts moest. Theresa vindt het altijd helemaal geweldig om daar te gaan spelen. Daarna choco met gaan drinken bij Temmel. Ingrid kreeg telefoon van Jannick dat hij vanmiddag al vertrok naar Wenen. Eigenlijk zou hij daar de hele week beurs doen maar hij kan niet gemist worden op de zaak , nu hebben ze catalogussen te weinig en moet Jannick vandaag toch weg ipv morgen. Hij is wel langs huis gegaan maar daar was niemand omdat wij ook onderweg waren. Erg balen voor Ingrid want nu zien ze elkaar pas weer zondag nacht. Het was prachtig zonnig en warm weer. Er waren veel loipen bij Bad Mitterdorf gespoord en er waren ook behoorlijk wat langlaufers onderweg. Heerlijk in die zon. Thuisgekomen zou Theresa gaan slapen maar die wilde niet dus kwam ze bij oma en ging Ingrid naar de kapper. Oma heeft boven opgeruimd en de was gedaan en de badkamer gedaan , Opa heeft alle spullen van benden naar boven gebracht en daar opgeruimd. Hij was net voor wij terug kwamen thuis. Dan later weer naar zijn werk. Ingrid kwam nog even koffie drinken en dan rond 5 was de rust weer terug gekeerd en toen jan thuis kwam nog even samen naar de Billa. Daar makkten ze me erg boos , ik heb to´n plaatjes album en gigantische stapels dubbele en nog heel veel nodig nou hadden ze vorige week geen plaatjes meer en ze hadden op mijn bon geschreven dat ik nog recht had op pakjes dus vandaag ingeleverd en dan zeggen ze ijskoud de actie is afgelopen maar toen de actie er nog wel was hadden ze dus niet meer. Ik was BOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
Morgen wordt er slecht weer verwacht tot 30 cm nieuw sneeuw. Maar vandaag genoten van de zon.
Lieve zussen en nicht willen jullie de fotos van deze week aan mij sturen?Wij hebben van afgelopen week genoten en zoveel gelachen dat we er weer even tegen kunnen.
Theresa zegt steeds weg weg allemaal weg. Die heeft gigantisch genoten van al die oma´s en ze heeft ook zo veel aandacht gehad.