Theresa onverwacht in het ziekenhuis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Theresa onverwacht in het ziekenhuis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Theresa onverwacht in het ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

23 Februari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

19.Februar
Ingrid was naar de BH om een nieuw pasport voor Theresa aan te vragen. Toen ze terug kwam had ze een pasfoto van Theresa voor mij. Ze was hier in Gröbming bij foto Tom geweest en ze moest eigenlijk 8 pasfotos nemen en ze zei dat is wel erg veel als je er maar 2 nodig hebt. Toen mocht ze er 4 en had ze een foto van hen beide erbij gedaan en als extraatje ook nog een foto van Theresa. Dat is toch vriendelijk en een stukje service. Ze heeft ook dat rare ding onder het oog van Theresa weg geretoucheerd. Ik heb alle fotos even ingescand (mijn printer deed het zo maar weer) .
Kreeg ik ook van Angela nog fotos van Jula geappt dus weer helemaal blij. Ik ga nu weer een foto van Jula en de foto van Theresa vergroten en afdruken dan kunnen ze in de galerij weer vernieuwd worden. Altijd leuk als je steeds een up to date foto hebt hangen.

Jan wilde de vriezer niet met mij naar beneden brengen en wil op Jannick wachten. Ik baal daar van want dat ding wil ik gewoon weg hebben van het balkon voordat het weer slecht weer gaat worden.

Ingrid kwam met Theresa voorbij omdat ze iets op de pc wilde doen. Nou dat is pas een digibeet, heeft ze al lang niet naar haar email account omgekeken en nu is er iets belangrijks op gekomen. Weet ze haar code niet meer en ze kan doordat ze een email en een telefoonnummer heeft opgegeven ter controle die ze nu niet meer heeft en ook niet meer gebruiken kan dus niet meer erin komen. Dus ik heb haar gezegd dat ze de veiligheid controle altijd moet veranderen als ze een ander nummer of een account zich veranderd dat ze het mee moet veranderen . Ik weet ook niet zo snel hoe ze er nu nog in kan komen. Jannick moet maar een nieuw account aanmaken en dan ook de instellingen doen zodat ze in ieder geval weer een mailadres heeft.

We hebben met zijn allen met Jannick geskypd , zowaar lukte het deze keer met het internet.
Het is daar bar en boos slecht weer en erg koud met super veel wind en geen sneeuw.
De dagen aftellen dat hij weer terug komt , moet hij weer met een omweg want dan moet hij de aanhanger weer ophalen in Essen. Ze geven voor volgende week ook slecht weer op voor Duitsland en Oostenrijk met heel veel sneeuwval en laag dus hij zei al gaat het niet lukken in een keer dan overnacht hij nog een keer en komt hij pas Woensdag thuis. Veiligheid voor alles denk ik dan maar.

Freitag 20.Februar
Nog steeds super mooi en zonnig weer en dan wordt het op het balkon een 20 graden in de nacht nog steeds vorst en koud.
Theresa is ziek en heeft vannacht Ingrid uit haar slaap gehouden en de wekker liep bij ons om 5.45 af omdat ik de babyfoon zou zetten. Ingrid kwam even vertellen hoe het gegaan was en daarna weg. Theresa dacht na mijn moeder nu Opa en Oma dan maar wakker houden. Haar uit haar kamer gehaald en bij ons in bed. Echt lekker slapen doe je dan niet meer maar beter iets dan niets. Opa werd door haar wakker gemaakt door zijn neus dicht te knijpen. Nog iets meer dan een uurtje zo volgehouden en dan maar eruit. De rest van de dag was ze wel lief maar vermoeiend en al helemaal als je zelf ook moe bent. Ik ben nog wel een stukje met haar gaan wandelen , lekker een frisse neus halen in het zonnetje. Ingrid was laat thuis was al tegen half 9 in de avond dus een super lange dag voor haar. Maar als je binnen een kwartier 6 nieuwe patienten krijgt hoef je niet te vragen hoe druk het is en nu komen er dus ook griepgevallen bij al die ongelukken. W ij hebben nog een poosje aan bankhangen gedaan.

Samstag 21.Februar
Hieper de piep Jeroen is jarig dus gefeliciteerd-
Waarschijnlijk de laatste super mooie zonnige dag .Om 5.45 kwam Ingrid met Theresa en die maar bij ons in bed genomen. Ze had vannacht bij Ingrid geslapen en dat ging in ieder geval beter . Bij ons wilde ze niet echt maar toch nog wel tot tegen achten in bed gebleven.
Ze wil niet echt iets eten geen ontbijt maar ook geen lekkere dingen. Vanmorgen heeft ze lief gespeeld en toen ze echt vervelend werd heb ik haar toch in bed gelegd en ze is denk ik toch in slaap gevallen want ik hoor niets meer.
Dus nu zelf ook heel even bijkomen. Ingrid werkt als het goed is vandaag tot 16 uur dus is ze niet zo heel laat thuis morgen dan ook nog tot 16 uur. We wilden eerst nog naar de bios gaan maar stellen dat maar uit tot maandagavond of zo dan is het waarschijnlijk minder druk en vallen we niet in slaap.

Ingrid was zelfs nog wat vroeger thuis, bruine bonen soepje bij haar achter gelaten.
Dan nog een grote schaal appelbeignets gebakken en er ook wat van beneden gebracht.

Malcolm heeft zijn eerste examen uitslagen binnen en geslaagd (daar twijfel ik ook totaal niet aan bij hem). Dus ook een felcitatie waard.

Morgen weer vroeg eruit want Theresa slaapt nu ook bij Ingrid en dat niet alleen omdat ze ziek is maar er was aan de buitenmuur in haar kamer ineens zwarte schimmel. Dat heeft Ingrid behandeld en nu dus niet zo gezonde slaap omgeving. Het is een heel koude muur. Minder is dat ze niet meer van die groene muurverf heeft.

Sonntag 22.Februar
Inderdaad geen mooi weer meer, gistermiddag betrok het al helemaal en werd het koud. Nu sneeuwt het , niet heftig maar toch sneeuw en maar 2 graden.
Was al weer vroeg eruit want Ingrid vertrok om 5.45 en even later was Theresa wakker. Ze is nu wel heel erg snotterig en haar humeur niet te pruimen.
We doen aan overleven tot Mama vanmiddag weer thuis komt.
Had ik het middageten gemaakt en ook alvast een Schnitzel apart neergezet voor Ingrid en vergeten helaas de katten niet dus net maar een andere Schnitzel voor haar gemaakt en samen met de rest van het eten gelijk naar beneden gebracht. Ellende komt nooit alleen en ja eigen schuld dikke bult .
Jan zit heel verstandig beneden in zijn hok. Ik zit nu in het donker in de huiskamer naast Theresa die onder een deken op de bank ligt en hopelijk ook nog even in slaap valt. Als ik ga liggen ga ik denk ik gelijk in coma.

Nou dat op de bank was een fiasco dus met haar naar onze slaapkamer en samen in bed en ja ze viel in slaap nu ik even bijkomen.

Gaat niet zo lekker Theresa is toch wel hevig ziek en de afgelopen 2 dagen ook nauwelijks wat gedronken , ze heeft nu opnieuw 40 graden koorts . Ze werd net even wakker van de benauwdheid en ik dacht dat ze er in bleef. Dus geprobeerd om Ingrid te bereiken dat lukte niet en dus Jannick maar gebeld. Die heeft Ingrid rechtstreeks in het ziekenhuis kunnen bereiken en ze komt zo snel als mogelijk naar huis. Het probleem is hier als je kind ziek wordt dat je helemaal naar Schwarzach moet naar het kinderziekenhuis . Dus ik wacht even nu op Ingrid en dan hoor ik wel wat we gaan doen. Ik ben niet iemand die gelijk naar een dokter ren maar ik voel me hier niet lekker bij.


De arts is langs geweest en die vond het beter dat Theresa naar het kinderziekenhuis in Schwarzach gebracht wordt. Ze denkt aan een longontsteking . De ambulance gebeld en Ingrid is nu samen met haar naar Schwarzach. Ik ben erg verdrietig en had liever ongelijk gehad. Jannick is aan het inpakken en die vertrekt vannacht nog richting Essen en dan morgen vanaf daar naar huis. Hoop dat hij voorzichtig doet want het is al naar genoeg. Zijn baas heeft er gelukkig geen problemen mee en hij kan alles regelen zoals het uitkomt.
Theresa heeft er gelukkig geen probleem mee om in de ambulance te gaan , ze associeerd het meestal met Oma auwe of met Papa die er in rijdt en ze vond het geloof ik wel interessant. Toen ze weg waren kwamen de tranen en die zijn voorlopig nog niet weg. Ik heb haar in mijn armen naar beneden naar de ambulance gebracht want Mama moest nog zo veel dingen pakken. Kwamen ze nog een keer terug omdat Ingrid haar handtas had laten staan . Ze blijft bij Theresa en als ze naar huis mogen gaan wij hen halen.
Het is gelijk akelig stil in huis en ik ben totaal uitgeblust. Jan is ook erg aangeslagen.

Montag 23.Februar
Een prachtige zonnige dag moeten we maar van genieten want hierna komt weer de sneeuw en de kou.
Vannacht kreeg ik een berichtje dat Jannick in Essen is aangekomen, daar vandaan komt hij vandaag naar huis maar dat gaat niet zo snel want hij haalt daar een aanhanger op.
Gisteravond had ik zowel Jannick als Ingrid gesproken. De artsen zeiden na onderzoek dat Theresa geen longontsteking, geen bacterieinfectie en geen griep heeft. Nu nog wat het wel is. Ze denken aan een hele ernstige verkoudheid. Vandaag wachten ze het arts bezoek af , hoop om naar huis te mogen . Ze sliep in ieder geval gisteravond.

Montag 23.Februar
Een prachtige zonnige dag waar we van moeten genieten want hierna enige dagen met sneeuwval en kou in het verschiet.

Nog niet naar huis , ik heb net Jannick gesproken . Ze heeft nog koorts en slaapt heel veel.
Ze heeft wel gisteravond goed gegeten dat is alvast wat. Ze weten nog niet waardoor ze ziek is geworden.

Jannick is onderweg maar weet niet of hij vandaag aankomt of morgen. Met een aanhanger en maar 80km per uur schiet het niet zo erg op en vanmorgen al heel veel file gehad. Ook had hij sneeuwval onderweg.

De afgelopen dagen heel slecht internet en vanmorgen ging helemaal niets meer ook de telefoon verbinding verbrak en gaf geen net aan. Vervelend want ik was net met Jannick aan het bellen.

Ook de site van waarbenjij zijn weer eens problemen mee , ik kan er niets opzetten geen tekst of fotos . Dat is heel erg balen.

Dienstag 24.Februar
Bah wat een rot weer, regen en sneeuw regen en sneeuw . Maar super goed nieuws Theresa is vandaag naar huis gekomen. Ze is nog niet beter maar de koorts is sinds vannacht weg. Waarschijnlijk een virusinfecie.
Ik heb dan maar gekookt voor tussen de middag en gelijk ook maar een Mickey Mouse cake gemaakt. Hoewel ik Theresa er nog geen plezier mee doe. Ze wil nog niet echt wat.
Jannick heeft ze vanmorgen opgehaald en dat kwam goed uit want hij moest nog wat in Wagrain afleveren. Rond het middaguur waren ze er dan en konden we gelijk aan tafel. De wasmachine draait aweer met de was van Ingrid het gewone leven kan weer aanvangen.
Jannick was gisteravond tegen achten in Schwarzach en heeft Theresa en Ingrid daar ook gezien. Dan kwam hij thuis even dag zeggen en naar bed.
Vanavond gaan Jan en ik naar de bios kijken of we rode koontjes kunnen krijgen, ben wel nieuwsgierig , ik heb de boeken gelezen maar Jan niet.
Dus we gaan naar Fifty shades of gray-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6953

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: