25. Ennstaler Schaf-Bauerntag. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu 25. Ennstaler Schaf-Bauerntag. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

25. Ennstaler Schaf-Bauerntag.

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

14 Maart 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Donnerstag 12.März
De sneeuw die gisteren gevallen is , is alweer weg alleen waar de sneeuw nog lag blijft het liggen.De grens ligt denk ik al op 1000m. Beneden in het Ennstal wordt het steeds groener en onderweg naar Stainach al echt fris groene stukken gezien waar de zon veel op staat.
Flink gevroren en en grauwe morgen met ietsje sneeuwval.
Aangezien ik de kasten en koelkast aardig leeg gegeten heb even bij Inrid vragen of ze vandaag naar Liezen gaat maar nee morgen pas. Dan besluit ik om naar Stainach te gaan met Jan , kan ik naar de Landena en naar de Hofer en als ik niet alles kan vinden zitten daar ook de Penny en de Billa. Ik vraag aan Theresa of ze mee wil want Ingrid wilde niet mee maar uiteindelijk vertrokken we toch met zijn allen. Bij de Landena goed oogst gehad en dan naar de Hofer waar ze vandaag veel verschillende verse groenten en fruit hadden. Dan naar huis en gevraagd of Ingrid bij ons wilde eten want ik ging gado-gado maken dan heb ik altijd veel door de vele verschillende groenten. Ze verkopen niet vaak verse tauge en een stuk tahoe meegenomen die ze ook verkochten. De tahoe was ook goed vers , ik heb het al een paar keer bij een reformwinkel gekocht maar die was niet vers.
Na het opruimen van de boodschappen en het koken heerlijk en gezellig gegeten.
Jan is nu iets ergens aan het doen en ik even niets.
Het is grauw en somber buiten en dat deprimeert me vandaag. De voorspellingen voor het weekje Frankrijk zijn ook niet goed regen en een graad of 14. Nou ja vermaken zullen we ons wel denk ik.

Freitag 13.März
Zonnig maar niet echt heel warm, maar droog en zon doet me al goed.
Al vroeg op pad met Ingrid en Theresa naar Liezen. Helaas was Theresa erg lastig maar ach ze is nou eenmaal 2 jaar.
Tussen de middag bij de Lutz gegeten en Theresa in het speelhok spelen, de vis was erg lekker .
Dan nog even naar de Lidl en dan naar huis. Met zijn allen thuis nog koffie gedronken voor Jan weer moest gaan werken , uiteraard met wat lekkers erbij. Dan zijn Ingrid en Ik met Theresa naar het Rathaus om te gaan wahlen. Wist niet wat ik zag alle prominenten van de partijen waren daar . Op de terug weg zagen we Jan voorbij komen die met een grote smile een doos celebrations chocolade omhoog hield. Bij thuiskomst zagen we er nog eentje staan voor de deur voor Ingrid en Jannick, bleek van de FPÖ met balpennen en aanstekers erbij. We hebben beide zeker niet op de FPÖ gestemd maar we laten het ons maar smaken en de pennen liggen in de bak samen met de pennen van de andere partijen. De eigenlijke stemdag is volgende week zondag en dit is een voor stemdag.
Het was geen straf om buiten te zijn, ik lijd ernstig aan voorjaarsdepressie geloof ik, moe moe en nog eens moe.
We hadden allen al met de post een op naam gestelde brief van de SPÖ gekregen met de uitnodiging om te gaan stemmen en uiteraard op de SPÖ. De oogst deze stemronde een ontbijtje, een paraplu, pennen, snoepjes, celebrations, aanstekers en wat al niet meer. We kunnen alles gebruiken.
Het is vandaag een echte vrijdag ook al is het de 13. ,na de vis van vanmiddag heb ik net lekker sushi gegeten. Voor Jan biefstukje gebakken.
Vanmiddag ook maar een afspraak bij de kapper gemaakt , helpt ook om mijn depressie te overwinnen denk ik. Nieuwsgierig wat er weer van gemaakt gaat worden. Ik probeer weer eens een andere kapper uit.
Morgen maak ik wel een voor en na selfie.
Net toch de houtkachel maar weer aangemaakt en lekker lui op de bank.

Samstag 14.März
Vanmorgen vroeg nog wat onder nul maar al snel erg mooi en zonnig en best lekker weer.
De wekker liep om 5.45 af en Ingrid kwam zeggen dat ze weg ging. Om half 7 was Theresa al paraat en wilde ook niet meer bij ons slapen dus dan maar naar de woonkamer en wat kindr tv kijken terwijl Oma nog aan het duffen was- Opa was lekker blijven liggen. Ik had een afspraak om 10 uur bij de kapper en ik ben dik tevreden, de foto voor de kapper vergeten die van een hele poos erna want ik houd niet van een kappershoofd. Ik was 12 uur thuis en Theresa schreeuwde de hele boel bij elkaar want ze wilde eten. (van wie zou ze dat nou hebben)Ze moest echt heel even wachten nog want Oma is snel maar zo snel. Maar haar aan tafel gezet met de gesneden komkommer kon ze alvast beginnen en hield ze haar mond. De radijsjes vond ze helemaal niets, dus de komkommer maar nagevuld en er een reuze handaardbei bij gedaan. Verdween allemaal van haar bord. De patatjes waren klaar en de gepaneerde Fleischleibschen en ook dat verdween dus ze had echt honger en ze at nog patat van Jan zijn bord.
Dan snel jassen en schoenen aan en naar Öblarn waar de 25. Ennstaler Schaf-bauerntag is. Theresa vond het allemaal geweldig, eerst had ze angst om de schapen te aaien maar later deed ze het toch, behalve die hoorns hadden dan zei ze Krampus. Er waren ook Texel schapen maar waar ik compleet van onder de indruk ben zijn de Tiroler Bergschafen. WOUW wat zijn die reusachtig groot. Er waren zo veel rassen om te bekijken en veel hadden ook lammeren.
Theresa wilde niet naar huis maar wilde ook niets meer daar dus Jan haar in de houtgreep en naar de auto en we zagen in de auto al dat haar ogen dicht vielen. Haar wakker gepraat tot thuis en gelijk naar haar bedje gebracht, ze protesteerde heftig maar 2 tellen later helemaal stil. Dan kan ze straks opblijven tot Mama thuis komt rondom 20 uur.

Gisteravond een filmpje gekregen dat Jula achter een loopkar loopt later op de dag heeft ze ook haar eerste stap alleen gezet. Het zal wel niet lukken om het filmpje hier op te krijgen internet is zo enorm slecht.

14 maart 2015 18:11 | Door: Nellie
Hallo Nicolette wat een prachtige foto´s allemaal leuk hoor ,wat lief allemaal
groetjes Nellie

16 maart 2015 11:15 | Door: Annemarieke
Ziet er goed uit Nicolette!
Waar was je geweest?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6960

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: