Ziekenboeg - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Ziekenboeg - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Ziekenboeg

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

02 Maart 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Mittwoch 25.Februar 
Sneeuw deze keer , in de nacht alles weer mooi opgevuld later wat miezer sneeuw en de sneeuwgrens ligt iets hoger. 
Gisteravond naar de bios geweest naar fifty shades of gray nou als je de boeken hebt gelezen is het helemaal niets. Het is net zo iets als dat je zegt hmmm lekkere thee en het theezakje ligt er nog naast. Vond de chemie van de hoofdrolspelers ook niet echt aanwezig . Las ergens vandaag dat het een romantisch verhaaltje is maar als de hoofdrolspeler geen miljonair uitbeeldde het een aflevering van criminal intent had kunnen zijn. 
Op de terug weg liepen we alweer in een laag verse sneeuw maar koud was het niet. 
Vanmorgen gingen Ingrid en Jannick naar Liezen en ik ben meegegaan, terug mocht ik blij zijn dat ik er nog bij in kon in de auto. Want die was echt tot aan de nok volgeladen. Ik alleen een doosje inkopen van de Landena. Jan had op Theresa gepast. 
Thuisgekomen zet ik mijn laptop aan zie ik een brichtje van Annemarieke dat ze wilde komen koffie drinken . Ik was natuurlijk vergeten mijn telefoon mee te nemen en die lag nog in de slaapkamer want ook daar had ik een berichtje op. Op het moment dat ik haar terug schre 
ef stond ze praktisch voor de deur. Dus even snel koffie gedronken. 
Jan ondertussen alweer naar zijn werk, Jannick en Ingrid zijn beneden aan het werk. We hebben net een matras naar de zolder gesjouwd en Jannick heeft even het dak geinspecteerd en hij denkt dat er een Hornissenest zit. Daar moet iemand naar kijken dacht hij maar ik heb het net opgezocht en bij de eerste nachtvorst gaan ze kapot en geloof me het is heel koud boven geweest. En ze komen niet meer terug naar het oude nest.Maar ja hij zegt als het een ander soort is want er zijn wespensoorten die erop lijken tja dus dan toch maar iemand naar laten kijken. 
Ondertussen groeit de berg afval weer, ze hebben de 3 barkrukken die bij hen in de keuken staan eruit gehaald zodat in ieder geval er een koelkast op de grond kan staan want die staat nu op het aanrecht en daar heb je dus een trap voor nodig. (zo stond het al in de keuken). Niet praktisch dus. 
Omdat ze ipv het 1 persoonsbed voor Theresa nu een kleuterbed neer gaan zetten kon het matras daar van ook naar boven , het ledikant stond er al. Het blijft toch een heen en weer verhuizen. 
Ingrid heeft een soort optrekgordijntje gevonden en die heeft Jannick net voor de stoppenkast deur gehangen bij hen op de overloop ziet er weer bewoonder uit . 
Ik denk dat bij ons toch gewoon het bad eruit gehaald gaat worden en we dan daar een douche maken moet dan wel achter nog een pak met het badkamerlaminaat aan want dan hebben we te kort. 
Dan bespaar ik veel gezeur en moeilijk doen. 
Als je een nieuwbouw huis betrekt dan is het toch anders dan dat je een oud huis in gaat. In de eerste instantie neem je al je zaken mee dat was bij ons al maal 2 en ik denk zelfs maal 3 omdat er ook nog veel dingen uit Ingrids huis waren. Dan kom je hier in een huis vol met meubels. Wat past wat kan je nog gebruiken en wat wil je nog gebruiken. Ik denk dat we al een heel vluchtlingenlager konden vullen. Veel dingen zijn hergebruikt door naar de Caritas te brengen, veel dingen die hier stonden heeft Reini meegenomen , de oude pannen van Ingrid naar haar moeder maar toch heel heel veel naar de stort. Morgen helpt Jannick Jan om de oude diepvriezer naar beneden te brengen dan kan die naar de stort, er staat ondertussen ook al weer wat spul van beneden wat mee kan. De krukken wil Ingrid ook aan Reini vragen of hij ze wil. Mijn mooie eethoek had ik geen plaats voor ging naar de Caritas , dus ik heb de oude tafel van Jannick en ook zijn salontafel. Het is af en toe net zo´n koehandel. Dan gaan er altijd uiteraard spullen kapot zoals nu de vriezer. Er komt geen einde aan het gesleep. En geloof het of niet het staat nog vol beneden. 
Ingrid en Theresa kwamen net nog even voorbij , Jan kwam thuis en ik had zijn eten al klaar. 
We moeten wel lachen om Theresa die vond het ziekenhuis schijnbaar een soort vakantie. Ze stond vanmiddag met haar rugtas om en ze wilde terug . Maar ja bij mama slapen en hier moet ze weer in haar eigen kamer. 
De rust is nu weer gekeerd, Jannick is de hort op , Ingrid met Theresa naar beneden en die gaan beide zo slapen want morgen moet ze weer werken. 


Freitag 27.Februar 
Een prachtige zonnige dag, de sneeuw is hier weinig geworden doordat het begin van de week flink geregend heeft. Daarna wel sneeuw gevallen maar niet voldoende om weer gnoeg te hebben. Een klein stukje hoger ligt de sneeuwgrens nu. 
Jannick en Ingrid waren met Theresa naar de kinderarts en alles weer goed op haar humeur na. Ze is erg huilerig en drammerig. 
Ik heb vanmorgen vooral veel huishuidelijke klusjes gedaan, dan koken en eten en vanmiddag administratieve dingen. Barbara gebeld en die komt in Maart op de katten passen als we er niet zijn. 
Jan heeft iets op zijn voorruit gekregen en deze keer geen ster maar een grote barst dus er moet een nieuwe ruit komen. Vraag ik om zijn verzekeringspapieren want dan kan ik het regelen komt hij er zo laat mee aan dat ze net dicht waren gegaan dus tot maandag wachten. Ik heb hem gevraagd om bij de ÖMTC langs te gaan want daar hebben we de verzekeringen afgesloten. 
Hij heeft wel de vriezer en een hoop zooi mee om bij de stort te brengen in Aich. 
Hij had dat kreng eindelijk met Jannick samen naar beneden gebracht. Nadat hij weg gegaan was ben ik gaan schilderen , ik ben een woezel en Pip schilderij aan het maken met Acrylverf. 
Dan kwamen Ingrid en Theresa en heb ik het maar opgeruimd. Nu einde van de middag en bijna weekend. 
Zat weer lange tijd zonder internet erg fijn als je moet internet bankieren. 
Zo komen de dagen wel weer om en vervelen wat is dat?? 
Jannick is met zijn werk gaan Eisstockschiessen en hij had gistermiddag flink woorden met de leider van de RK Dienstelle want er is vanavond ook een bijeenkomst en Jannick is schrijver. Maar ja hij kan moeilijk zijn werk afzeggen en dat het nu is kan hij ook niets aan doen want het was verplaatst. Ze vergeten soms dat ze zelf een betaalde baan bij het RK hebben en dat het voor de vrijwilligers liefdewerk en oud papier is. Jannick besteed veel tijd aan het RK en ik denk als ze zo met hun mensen om gaan dat de lol er wel vanaf gaat. Zijn werk waar hij met zijn gezin van moet leven en zijn gezin gaan altijd voor. Dat was vroeger wel anders , ze belde en Jannick ging . 
Hij moest ook de grote bus nog weg brengen en uitladen op zijn werk. Dan bleef hij daarna er gelijk. Het is deze week allemaal een beetje anders gelopen dan gepland. 
We gaan nu aftellen , onze vakantie daagjes komen er aan. 

Samstag 28.Februar 
Bah nat, sneeuw en regen kijken wat het gaat worden of de sneeuw gaat winnen. 
Vandaag won toch het zonnetje al was het flink bewolkt maar droog. 
Vanmorgen met Jan wat inkopen gedaan. Jan is nu ook een vaatdoek maar zoals altijd eigenwijs. 
Ingrid heeft zich ook ziek gemeld en die is tenminste in bed gekropen. 
Jannick houdt zich vandaag met Theresa en het huishouden bezig , hij kwam al 2x om de was te doen. Dan kwam hij nog even om een hotel te boeken, we gaan maandag op dinsdag in de nacht rijden naar Parijs dan nemen we daar 1 nacht een hotel, Ingrid en Jannick kunnen an in Parijs gaan rondkijken . Als we dan verkassen naar het andere hotel bij Disney kunnen we die dag al gebruik maken van het Disneypark. Jannick heeft een Businessgoldpas van Ibis en kan daarmee makkelijk aan betaalbare kamers komen en alle voordelen daar van zoals goedkoop ontbijten.Ik vind 6 euro pp voor een ontbijt goed te doen. Ik vond dat we heel lekker aten een Hubertus wildschotel met Spätzel maar Ja Jan proeft en ruikt niets. Dan kwam Jannick vragen of wij al boodschappen hadden gedaan en ja dus . Ik vroeg waarom en hij zei Theresa moet uitgelaten worden. Maar ja ik was vergeten geld te halen dus ik heb haar meegenomen en een rondje gemaakt. Dan ben ik een grilkip gaan maken voor morgen en een grote pan kippensoep voor het hele huis. De voorbereidingen voor het appelbrood gedaan een gigantische pan met appelen andere vruchten , de kruiden, suiker , gemengde noten en uiteraard de rum. Moet een nacht staan dan ga ik morgen de broden bakken. Dan was toch mooi mijn dag weer om. 

Sonntag 1.März 
Ongelooflijk snel gaat de tijd, we beginnen vandaag alweer aan de 3e maand van het jaar. Vandaag is het beduidend kouder dan de afgelopen dagen. Donker en bewolkt maar nog steeds droog. Af en toe een licht voorjaarsgevoel maar ik denk dat we er nog niet zijn. 
Jannick heeft het internet kastje meegenomen naar beneden , gisteren ook al omdat hij updates nodig heeft op zijn nieuwe pc maar het gaat niet. Vandaag heeft hij gekeken in de papieren hoeveel internet er zou moeten zijn dat is al niet veel 600 MB per minuut geloof ik maar we hebben 0,1 MB. Dus gewoon helemaal niets. Ik wil zo graag eindelijk fatsoenlijk internet. 
Net lekker gegeten, gegrilde kip met friet en appelmoes. Jan eet wel maar is nog steeds evenals Ingrid ziek. Hij heeft eerst een kippensoepje gegeten. Dan vanavond weer een kippensoepje. 
Ik wil dat hij zich ook een paar agen ziek meld , maar ja ik ken Jan. Ingrid meldt zich voorlopig nog wel ziek. Dus die moet morgen naar de huisarts, ik vind het maar idioot dat al die zieke mensen zich bij hun huisarts moeten melden voor het ziekbriefje. Als er mensen voor iets anders komen nemen ze de ziekte gelijk mee naar huis. 
Zo maar eens moed verzamelen om aan het brood te gaan beginnen. 
Jannick heeft gehoord dat hij naar nog een beurs moet voor we op vakantie gaan. Hij moet eerst naar Innsbruck maar dat wist hij al maar daarna naar Nürnberg. Dan komt hij in de nacht van zondag op maandag thuis, kan hij overdag slapen op zijn eerste vakantiedag en dan ´s nachts gaan rijden voor onze vakantie. Oke het verdient erg lekker. 
Ze zouden vanaf maandag een nieuw personeelslid erbij krijgen maar ja die belde vrijdag af dat ze ergens anders gaat werken. Dus ook op het kantoor /callcentrum blijft het druk. 
Voor ons zit er niet veel schot in en wat we misschien kunnen gaan doen. We hopen dat het deze komende week eindelijk duidelijk wordt. V 

vanmiddag ook nog soezen gemaakt, zijn erg lekker ook een paar beneden gebracht en het restant van de kippensoep en de gegrilde kip. Dacht zo dat ze geen slecht leven hebben met moeders in de buurt. 
Theresa liep mee naar boven en ik kreeg op mijn kop van haar omdat ik mijn poloshirt vies gemaakt heb. Dan was ze helemaal verdrietig want ze wilde in haar speelgoedbak en Fiep lag erop te slapen. Dus ik zei haar aai hem maar, het gevolg ….................................weg. Want daar moet hij niets van hebben. Komt Jannick boven en zegt tegen haar kom je mee naar beneden, ik zeg haar taartjes eten en dan Jannick nee hoor die hebben wij al opgegeten. Tja dus moest ze huilen,haar gezegd nee hoor heeft papa niet gedaan. 

Haha zie ik een foto van Kirsten met Olivia en Pepijn in Disneyland voorbij komen. Ook toevallig dat wij over 3 weken gaan. 


Montag 2.März 
Vanmorgen eerst sneeuw en dan heel veel regen dan even een heerlijk zonnetje werd het gelijk 14 graden, nu begin van de middag nog maar 4 en grote vlokken sneeuw. 
Ingrid was vanmorgen naar de huisarts en die heeft bedrust voorgeschreven gekregen, Jan wilde eigenlijk niet maar hij moest van mij en zich ook ziek melden. Uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan en zich ziek geschreven bij de huisarts medicijnen gekregen om het slijm in zijn luchtwegen op te lossen en als het donderdag niet beter is moet hij terug komen maar voorlopig dus gewoon ziek. Was weer een probleem met internet zat eerst helemaal zonder en als je dan per mail je uren moet doorgeven en je ziekmelding , maar later lukte het toch. Theresa was in die tussentijd bij mij en erg lief, je merkt dat ze nog niet fit is maar het gaat wel al beter met haar. Ze slaapt ook weer overdags en dat doet haar goed. 
Ik heb met de shoarmakruiden uit Nederland een grote pan shoarma gemaakt met veel verse paprika en ijsbergsalade en ui. Vandaag met het laatste Fladenbrot gegeten morgen eten we het met een salade en Pitabrot. De rest van de paprikas gelijk schoongemaakt en fijn gesneden en dan hup in de vriezer. Altijd handig een voorraadje. 
Vandaag is het nieuwe kleuterbed gekomen, eerst kwam het matrasje met een vervoersbedrijf en daarna de postbode met het niet te tillen pakket met het ledikantje. Ik heb alles uitgepakt en voor de deur bij hen neergezet. 
Jan zit nu voor de tv een treinenprogramma te kijken. Ik ook even tijd voor mezelf 
Er kwamen hevige sneeuwbuien maar het blijft niet echt liggen wel waar de sneeuw nog ligt zoals in de tuin. Gelukkig niet op straat dus ik kon tussen de buien door voor Jan naar de apotheek lopen. 
De tuinen die tegen de huizen aan liggen langs de weg staan vol met sneeuwklokjes en de eerste tulpen al boven de grond , bij ons in de tuin nog onder een aardige laag sneeuw. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 6967

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: