Paracup - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Paracup - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Paracup

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

04 Maart 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Mittwoch 4.März
Vanmorgen begon de dag met minusgraden en wat lichte sneeuwval, later werd het mooi weer , bewolkt met zon en een 14 graden. De katten hebben voorjaarsgevoelens en langzaam aan bekruipt me ook wel dat gevoel.
Theresa kwam spelen want Ingrid wilde graag nog wat uurtjes slapen. Theresa heeft haar 1e nacht in haar nieuwe bed zonder problemen geslapen.
Theresa wilde gelijk met verven beginnen maar ze moest eerst wachten tot Opa klaar was met douchen dan kon Oma gaan douchen en als we dan klaar waren gingen we verven.
Ze doet het vol overgave soms met een kwastje soms met de vingers. Later kwam Ingrid boven en die moest ook erg om haar lachen, zo vol overgave is ze dan bezig. Thuis heeft ze een groot magicboard waar je op tekent en dan kan je het weer wissen. Ze had gisteren allemaal Barbapappas gemaakt een beetje eivormige figuren met 2 grote stippen erin dat waren de ogen. Toch knap want ze is pas 2.
Eind van de morgen is ze weer met Mama mee naar benden gegaan en die kwam later nog lekkere perzikplaatkoek brengen.
Ik was vanmorgen gebeld door Drei dat het zeker eind juni gaat worden voor er weer internet beschikbaar is. De zenders moeten worden uitgebouwd en daar beginnen ze pas in Juni mee. Dus wel betalen maar geen internet . Je kan een verzoek indienen nou ik vind dat ze dat eigenlijk zelf zouden moeten aanbieden om niet te hoeven betalen. Jannick heeft bv een abo voor internet op zijn telefoon en die is thuis dus ook niet echt goed. Aangezien Orange dezelfde zendmasten gebruikt hoef je daar ook niet te zijn.
Jannick komt eerder naar huis en vroeg of ik dan toch nog mee ging om Theresa aan te melden dus dat vind ik helemaal leuk. Theresa mag uiteraard ook mee .
Helaas trekt het nu weer helemaal dicht en de temperatuur zakt dus gewoon weer. Jammer.

Tja ik kreeg van de week een brief van het zorgkantoor , een aanmaning, even binnen 14 dagen bijna 600 euro betalen. Geen idee waar het over gaat dus al een paar keer geprobeerd te bellen. Eindelijk gelukt, en rararara ik moet het over het jaar 2008 terug betalen en ze hebben geen idee waarom ik niet iets eerder heb gehoord. Nou dus ik zeg ik wil best betalen maar ik heb niet even het geld zo liggen (de datum is ondertussen ook al lang verstrekken want de post doet er soms wat langer over)
Nou dan word je doorverbonden met een andere afdeling en na echt een lange tijd in de wacht gehangen te hebben maar opgehangen en een mail gestuurd nou daar kreeg ik tenminste gelijk antwoord op. Maar te gek voor woorden het is nu 2015. Als burger moet je altijd overal mee op tijd zijn en de instanties ??? Tja die doen maar wat. Ben al blij dat ze het niet weer gelijk het hele bedrag van onze rekening hebben afgeschreven zoals een paar maanden terug dan kijk je pas echt op je neus als gewoon je inkomen er niet opstaat. (omdat je in het buitenland woont gelden er geen leefnormen en houden ze gewoon je hele inkomen in) Ze vragen niet waar je van moet leven dat schijnt in het buitenland niks te kosten.
Ik heb ook geen idee of het terecht is want hoe kan je nou ergens op reageren als je van niets weet en niet eens wat en waarvoor het is.

Vanmiddag met Jannick en Theresa naar de peuterspeelzaal, Theresa helemaal blij en ging gelijk spelen. Jannick de aanmelding gedaan en dan moesten we naar huis en dat vond Theresa helemaal niet leuk. Ze wilde blijven en protesteerde heel duidelijk. Nu wachten op de uitnodiging om een keer op proef te komen en dan hopen dat ze een plaatsje krijgt vanaf haar 3.verjaardag.

Net toch weer een beetje miezersneeuw, het schijnt dat we morgen weer volop sneeuw krijgen.

Mijn Duitse test vandaag niet zo goed gemaakt 50% 75% en 50%

Donnerstag 5.März
Het had gesneeuwd vannacht en het sneeuwt af en toe nog een beetje, ondertussen piept ook af en toe een zonnetje te voorschijn.
Theresa kwam want Ingrid moest weer naar de huisarts en ze krijgt nu antibiotica. Jan wilde niet naar de huisarts zoals altijd eigenwijs.
Net eerst even snel mijn testje gemaakt en het ging weer iets beter dan gisteren 50% 100% en 50% Ik merk dat ik niet moet nadenken maar gewoon het eerste wat ik denk moet nemen. Dan had in ieder geval het eerste testje ook 100% geweest.
Ben niet geheel ontevreden, maar het is eigenlijk gek dat als een vis in het aquarium zwemt het 3e en als hij in de grot zwemt 4e naamval is. Bij de een zwemt hij rondjes en bij de ander is er dus beweging want hij kan naar buiten. Snappen jullie het nog?? De haaien zwemmen rondjes. Controlevraag: waar zwemmen zij? 3e naamval omdat er geen verandering plaats vindt.
Vergelijk: Die Haie schwimmen in die unterirdische Grotte. (Vanuit de open zee zwemmen ze in de spelonk/grot). Waarheen zwemmen zij? Hier dus 4e naamval.
Nou daar heb ik nou problemen mee.


Freitag 6.Februar
Een mooie laag nieuwe sneeuw vannacht gevallen en de hele dag door af en toe wat sneeuwval. Ook veel wind en af en toe de zon. Volgens de berichten volgende week aangename temperaturen maar wel vorst in de nacht.
Het was akelig stil beneden dus maar eens gaan kijken, Ingrid lag op de bank onder een deken, die wil maar niet opknappen en Theresa er bij naar Barbapappa aan het kijken.
Na het middageten , ik heb lekker pannekoeken gebakken met spek. Ook nog eentje als toetje naar beneden gebracht want Ingrid en Theresa hadden net spaggetti gegeten.
Dan kwam Theresa spelen want mama ging een poos slapen. Nou dat werd dus weer verven dat is iets wat ze geweldig vindt. Na een poosje maar een dvd aangezet maar voor die afgelopen was besloten we met zijn drietjes te gaan wandelen naar de MEZ en een boodschapje te doen. Heen viel het wel mee maar terug hadden we de ijskoude wind in het gezicht. KOUDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.
Ik een klein stukje Theresa gedragen en Jan een groot stukje want we wilden naar huis en als zij loopt schiet het niet echt op. In de MEZ mag ze altijd op de glijbaan en in alle speeldingen zitten, bij de NKD winkel gaat ze een beetje spelen in de speelhoek en bij de Unimarkt kreeg ze een ballon. Het is daar overdekt dus dan maakt de tijd niet uit.
Mama was ondertussen ook weer wakker.
Mijn Duitse test 100% 75% en 50%

Samstag 7.März
Wij zijn laat opgestaan, ik heb lange tijd in bed gelezen en Jan slaapt gewoon lang. Daarna heb ik het bad vol laten lopen en heb ik heerlijk ontspannend een poos erin gelegen.
Theresa en Ingrid kwamen koffie drinken en Theresa wilde weer verven. Ik had voor Ingrid ook zo´n pakket gehaald die wilde ze aan Viktoria geven maar ze heeft hem vandaag aan mij gegeven want Theresa is nog zo intensief ermee bezig en de eerste verfjes gaan opraken. Ik had voor Ingrid het laatste pakket en bij de andere tijdschriften winkels waren er niet. Kan ik nog even vooruit met haar. Dan middageten en daarna hebben wij Theresa meegenomen naar de 9e Stoderspatzerl Para-Cup.
De landing was naast de MEZ en het was ondertussen super zonnig , hoewel als je wat langer staat de wind er koud was. We hebben ze allemaal de eerste keer zien landen, waarvan er maar 3 precies op de stip. Daarna zijn we even naar de Unimarkt gegaan om op te warmen en een broodje te halen. Dan terug gaan lopen waarbij we nog een paar de 2e landing hebben zien maken. De eerste keer sprongen ze van de Stoderzinken dus van hoog , de andere 2 sprongen werden van de berghelling achter de MEZ gemaakt. Ze moesten 2x skien op de Stoderzinken, dan sprongen ze vanaf daar en dan 2x van achter de MEZ. Thuisgekomen Theresa uitgepeld en een droog marjootje aangegeven. Want haar schoenen zijn schijnbaar niet meer waterdicht.
Ik ga een houten nachtkastje schilderen voor Theresa bij haar Poehbed. De wieltjes gaan eraf en het deurtje eruit. Dus een open kastje waarin ze haar bedboekjes kan doen. Ging ik vanmorgen snel verf halen bij de Letmaier , hadden ze wel iets wat er bij kwam maar moesten ze mengen. Een klein blikje 15 euro. Dus die man had het gemengd en het was geschud doet hij het blik open is het ipv blauw een rose kleur. We keken allebei echt van hoe kan dat nou . Op de computer alles gecontroleerd de nummers van het blik en alles was goed. Dus hij een ander blik gehaald en nog een keer gemengd en toen was het wel de goede kleur blauw.
Dus er wacht een klusje op me.
Ha vandaag best goed 100% 75% en 100% moet vaker eerst een frisse neus gaan halen.

9 maart 2015 17:07 | Door: Annemarieke
In bad?
Weet je zeker dat je hem eruit wilt hebben?
;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6969

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: