De winter keert weer terug hopelijk niet voor lang - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu De winter keert weer terug hopelijk niet voor lang - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

De winter keert weer terug hopelijk niet voor lang

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

11 Maart 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Sonntag 8.März
Wouw wat een prachtige dag , op het balkon was het in de morgenzon zelfs 28 graden. In de nacht nog wel vorst . In de tuin nog steeds een aardige laag sneeuw dus we moeten nog een beetje wachten op de bollen.
Jannick was met zijn vliegobjecten buiten, Theresa spelen en Ingrid een frisse neus halen.
De sneeuw smelt nu wel hard weg en de grens ligt een stukje boven ons.

Gisteravond was ik naar het Panoramabad waar de voorstelling van de gemeenteraadkandidaten en de projecten van de SPÖ werden voorgesteld. Was een leuke avond, informatief en ik kan me er helemaal in vinden dus me maar aangemeld om mee te denken. Na de verkiezingen is dan de eerst volgende bijeenkomst.

Ik was vanmorgen met Jannick naar de kinderbeurs, we waren mooi op tijd stonden vooraan en waren er snel door heen. Jannick had puzzels voor Theresa, een hele tas vol met kinderbandjes want hij heeft nog een cassette speler en hij heeft een digitaliseerder. Theresa heeft zo´n kindercassettespeler bij ons dus we kunnen nu heel lang vooruit. We hadden een aantal dvd´s voor Theresa die nog nieuw in de verpakking zaten voor 2 euro per stuk. Die zijn voor in de auto als we op vakantie gaan, (nog 2 weekjes)Eigenlijk wilde we weg gaan en toen zag ik een droomdirdl met blouse voor Theresa hangen mt 104. Ik dacht dat ze wel veel zouden vragen maar ze vroeg maar 12 euro. Dus die heb ik voor haar gekocht want Ingrid zei van de week dat ze een dirdl voor Theresa nodig heeft voor de 1e communie van een neefje van Theresa. Ze had er nog wel maar een te klein geworden, de ander hebben we vandaag nog gepast was het lijfje te groot. Dat is er eentje die Ingrid als klein meisje nog gedragen heeft. Deze hebben we gelijk gepast en de blouse en het lijfje waren goed alleen de rok te lang maar daar kan je eenvoudig wat aan doen en de kleur staat Theresa zo goed.

Jannick heeft nog even snel een nacht in Metz geboekt dan overnachten we daar. We hopen dat in 7 uurtjes te doen. Jannick komt zondagnacht uit Neurenberg en gaat dan slapen, we willen maandag overdag gaan rijden en dan kan Jan eventueel het eerste stuk rijden en Jannick nog wat rusten, dan rijden we door naar Metz in Frankrijk. Dan gaan we op dinsdag naar Parijs waar we een nacht een hotel hebben. Ingrid en Jannick gaan dan een dagje en een avond in Parijs rondstappen en wij houden Theresa. Jan en ik zijn niet zo dol op Parijs, ook al meerdere keren geweest. Dan nemen we Theresa ook wel bij ons op de kamer kan ze gewoon naar bed.
Woensdag gaan we dan naar het Magic Circushotel bij Disneyland in de buurt en daar blijven we tot zondag.

In de middag ben ik verder gegaan aan het nachtkastje, ik ben er helemaal klaar mee en ik vind hem best mooi geworden. Ingrid heeft hem al naar beneden gesjouwd en hij staat al naast het bed van Theresa. De kleur is iets donkerder dan haar bed maar past goed.

Jannick was ondertussen na een alarm weg gerend, iemand in de Enns gevallen of gesprongen.
Geen idee of hij als Wasserretter of Feuerwehr weg is.


Personensuche in Schladming
Um 17:17 Uhr wurde Landeseinsatzleiter Rene Rössler von der Landeswarnzentrale Steiermark alarmiert, dass eine Person in Schladming vermisst wird. Umgehend verständigte Rene Rössler den Journaldienst der Bezirksstelle Liezen welcher per Sms Alaramierung alle aktiven Mitglieder der Bezirksstelle alarmierte.
Schon nach kurzer Zeit konnten sich vier Mitglieder der Ortsstelle Schladming mit der Einsatzleitung der Freiwilligen Feuerwehr Schladming besprechen. Der Einsatzleiter der Österreichischen Wasserrettung Roland Schwab konnte sich schnell ein Bild über das Geschehniss machen und die bereits nachrückenden Mitglieder aus Liezen informieren. Sofort wurde durch die schon anwesenden Mitglieder eine Sichtsperre eingerichtet und die Fließ-/ Wildwasserretter am Ufer positioniert.
Als weiteres Einsatzpersonal anrückte, erreichte die Einsatzleitung die Nachricht, dass die Person unverletzt in einem Kaffeehausdurch die Polizei aufgefunden wurde.
Nach einer kurzen Nachbesprechung rückten die Mitglieder wieder ab bzw. wurden storniert.
Die ÖWR Bezirksstelle Liezen möchte sich recht herzlich bei der Freiwilligen Feuerwehr Schladming sowie der Polizei für die gute Zusammenarbeit bedanken.
Um 19 Uhr konnte nach dem Veräumen des Gerätes und einer Nachbesprechung die Einsatzbereitschaft wieder hergestellt werden.

Montag 9.März
Nog koud buiten door de vorst maar het lijkt erop dat we weer een prachtige zonnige dag krijgen. Op tijd opgestaan want Theresa komt omdat Ingrid weer naar de arts moet.
Vond een leuke foto van Jula op mijn telefoon , ze reed voor het eerst op haar Bobbycar.
Ingrid kwam eind van de morgen terug en we hebben nog koffie gedronken. Dan kwam ze met een verbijsterend roddeltje. Ik vond het al zo vreemd dat ik geen antwoord of reactie had gekregen op mijn kerst/ en opa oma felcitatie aan Elfriede en Hannes. Nu blijkt dat Hannes voor de kerst op Reha was en terug is gekomen met een 26 jarig liefje. Elfriede is gelijk eruit gegaan. Daar heeft ze haar levenlang voor kapot gewerkt, haar eigen werk op de Planai, haar kinderen die nu groot zijn, alles slikken van Oma die ondanks een eigen huis in Gröbming er niet uit gaat, werken op de Alm op de boerderij en dan wordt je Oma van je dochter (die waarschijnlijk ouder is dan het liefje) en kan je gaan.
We waren verbijsterd, we mogen niet oordelen maar dit hadden we niet verwacht. Ik hoop dat het Elfriede goed gaat dat verdient ze.
Middageten en nu even tijd voor mezelf.
Jan ging vandaag weer voor het eerst werken.
Er stond een foto op internet van de bijeenkomst in het Panoramabad en ik sta er alleen met mijn arm op omdat ik net achter iemand ben aangeschoven. Dus nu nog anoniem.
Jannick kwam even voorbij want hij kan nog steeds geen stropdas strikken en Ingrid kan het ook niet. Hij had een condoleance vanavond en ging in brandweer uniform met zwarte das. Ik heb hem al gevraagd wanneer hij het gaat leren .
Vandaag 100/100/50%

En tja Annemarieke ik wil ook douche en bad maar als de boiler niet weg kan moet het bad weg.

Dienstag 10.März
Wouw weer een super mooie zonnige dag op het balkon het grootste deel van de dag temperaturen tussen de 24 en 28 graden. De katten zijn superblij en liggen de hele dag in de zon. Maar ik geloof dat ze toch weer kou en sneeuwval opgeven.
Ik werd vanmorgen om 5 uur en met mij de rest van de familie ook wakker van Theresa die krijste de hele boel bij elkaar. Jan draait zich om en slaapt verder ik kom dan niet meer in slaap. Ik wacht meestal tot Jan met de krant komt maar vanmorgen had ik al ontbijt tv gekeken en ik dacht laat ik de krant maar gaan lezen. Kwam ik Jannick tegen en die vroeg kan jij even bij ons gaan zitten. Ingrid bracht hem naar zijn auto (hij had dus te veel gedronken gisteravond) en daarna zette ze haar auto bij de garage om even nagekeken te worden voor we er mee weggaan op vakantie. Met Theresa wat in haar kamertje gezeten daar stond de zon al zo heerlijk vol op. Ingrid kwam al snel terug dus naar boven. Douchen ontbijten, Jan was er ondertussen ook al uit en Ingrid en Theresa kwamen. Ingrid had vandaag weer een aantal wassen en het ook maar gelijk gedroogd.
Eten gekookt maar ik had zelf niet echt trek wel wat gegeten van de rucolastamppot met karbonade.

Vuilnis verzameld en Jan heeft het naar beneden gebracht en die brengt als hij naar zijn werk gaat ook de enorme berg karton weg.
Theresa had nieuwe schoenen gekregen en ze was voor het eerst bij de kapper geweest met haar pluizenbol. Je kan het wel zien dat ze is geweest. Ze vond het helemaal niets maar de schoenen is ze erg blij mee. Ze kwam ze laten zien , mooie donker groene , een soort hoge sportschoen.
Ik vanavond naar beneden even vragen hoe laat Jannick morgen vertrekt ivm het opstaan want ingrid gaat weer werken en is om 5.45 U weg. Moest Ingrid heel hard lachen en zei nou je hoeft niet vroeg op te staan want ik werk een late dienst en moet om 15 uur beginnen . Goed dat ik het even ben gaan vragen.
Jannick vertrekt om 7 uur naar Innsbruck en komt zondag terug.
Ik had zo´spierpijn dat ik vanavond toch maar weer het bad vol heb laten lopen en heerlijk een poos erin heb doorgebracht. Ik had nog een flesje gute Nacht badolie en hoop dat dat me straks ook helpt. Ik gloei nu helemaal lekker en ik had voor ik het bad liet vol lopen ook de haard aangestoken dus daar was het intussen ook behaaglijk.

Mittwoch 11 März
De winter is terug boven sneeuwt het bij ons is het nog regen.
Om 7 uur Jannick uitgezwaaid , vertrokken naar Innsbruck. Een poosje op Theresa gepast zodat Ingrid nog wat kon slapen (het was om 2 uur en half 7 weer raak) Bij mij was ze erg lief wat KIKA gekeken en met haar puzzels gespeeld. Ingrid gaat om 14 uur weer naar haar werk en dan komt Theresa weer bij ons en breng ik haar vanavond ook naar bed.
Jan is al de hele morgen met de afstandbediening van het sat kastje bezig. Maar niet meer aan de praat gekregen gelukkig gaat het wel handmatig op het kastje anders hadden we helemaal geen tv meer.
Middageten en een beetje dit en een beetje dat .
Het weer is gek van 3 naar 13 graden, storm en regen , sneeuwval en zon. Maar eind van de middag heeft het weer zich definitief voor de winter uitgesproken. Flinke sneeuwval en veel wind en koud.
Ingrid ging al om half 2 weg en Theresa sliep, nadat die wakker was geworden zijn we gaan wandelen , uiteindelijk blij dat we weer terug waren want op het laatst werd het dus winter.
Zo dadelijk ga ik poffertjes bakken voor ons en daarna mag Theresa in bad en dan naar bed. Ze heeft gekleurd en nu wat tv kijken en net zat ze schaterlachend ervoor en ik keek en moest alleen om haar al lachen want dat was erg aanstekelijk en ja het was inderdaad lachen wat er te zien was
100/100/100% joehoeeeeeeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6963

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: