De winter is toch nog gekomen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu De winter is toch nog gekomen - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

De winter is toch nog gekomen

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

29 Januari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Sonntag 25.Jänner
Het sneeuwt nu al sinds gisteren en er schijnt deze week nog meer te komen. Ik baal als een ----------------- want ik zit al dagen zonder of met heel weinig internet. Elk jaar met de nachtslalom is dat het geval. De capiciteit is schijnbaar veel te weinig ook telefoonverbindingen gaan niet altijd goed. Maakt niet uit van welke aanbieder want we hebben er de afgelopen jaren verschillende gehad en ondanks dat er tijdelijke masten worden geplaatst.
Vanmorgen Theresa en Jannick over de vloer , samen middageten , dan ging Theresa slapen en Jannick beneden in zijn hok weer inruimen en aansluiten. Ingrid werkte tot 14 uur .
Had ik vanmiddag heel even goed internet gelijk mijn bankzaken geregeld. Fijn dat het allemaal over de pc gaat maar dan moet je wel internet hebben.
Gistermiddag bij de nieuwe kennissen langs en Annemarieke jij kent ze ook. Want ze hebben eerst bij jullie daar in Gröbming gewoond. Zij wonen niet het hele jaar hier maar wel heel veel maanden.
Het was inderdaad bij de woningen waar Jannick en Ingrid nog eens een bod op hadden gedaan.
Het was heel gezellig en het is gewoon leuk om Nederlanders te ontmoeten.

Montag 26.Jänner
Dit is niet leuk wakker worden de alarmen gaan en er schijnt brand te zijn bij een bedrijf. Het is half 7 en ik sta maar op en ga naar beneden om de babyfoon te halen kom intussen Jannick tegen die uitrukt, ik zeg hem nog dat hij voorzichtig moet zijn en weet dat ik niet terug naar bed ga want dan doe ik toch geen oog meer dicht. Ik wacht maar op nieuws.
Om 9 uur kreeg ik een berichtje dat Jannick onderweg was naar zijn werk, de brand was inderdaad bij Schachnerhaus wat ik al dacht. Niet iedereen hoeft tot het einde te blijven want er waren nogal wat brandweren er bij. Jannick heeft het momenteel druk op zijn werk.
De hele dag door af en toe wat sneeuw maar niet de moeite waard.
Vandaag een recept voor wortel/kokossoep geprobeerd. Dat was inderdaad erg lekker ook Theresa heeft een hele kom gegeten uiteraard met Backerbsen.
Theresa had ik voor haar middagslaapje in bed gelegd maar ik hoorde dat ze erg veel plezier had. Dus maar eens gaan kijken en ja hoor helemaal bloot had ze alles uit getrokken en ze had een kussen open gemaakt en witte pluizen eruit geplukt. Dus haar maar weer aangekleed , de rotzooi opgeruimd en dan maar weer mee naar boven. Maar ze was niet uit haar bed geklommen.
Tegen de avond haar nog in bad gedaan en dan zit ik op de wc , ineens gooit ze haar emmertje water dus ik was nat en de badkamer ook. Papa kwam haar halen en om kwart over 8 kwam Ingrid ook thuis. Gingen ze allen weer naar beneden.

Dienstag 27.Jänner
Sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw en het gaat al de hele dag lekker door. Bij het opstaan was er al een 20cm bijgekomen. Af en toe komt er zon en dan ineens helemaal donker en een flinke sneeuwbui .
Ingrid kwam Theresa brengen want Jannick was vandaag vroeger weg. Ingrid ging vensters uitzoeken. Theresa wilde Woezel en Pip kijken en Ingrid had de dvd´s meegebracht. Nou ze weet precies wat er komt en zegt sommige stukken woordelijk voor het komt. Dan zit ze met haar eigen Woezel en Pip en die doen dan dezelfde dingen. Tussendoor lekker spelen en stout zijn.
Nadat Ingrid thuis was gekomen met zijn allen middageten en daarna gingen Ingrid en Jan het hout stapelen wat gekomen was.
Jannick was in de middag vrij en ging naar de nightrace in Schladming voor het RK. Het sneeuwde gigantisch en dat bleef het ook doen. Ben ook niet met Jan mee gegaan naar Schladming, vind normaal de sfeer en de fanmeile erg leuk maar nu even niet. We hebben de beide durchgange op tv gezien. Dan nog een dvdtje kijken en dan naar bed.
Mittwoch 28.Jänner
Vandaag prachtig mooi en zonnig weer, in de morgen nog wat vlokjes gehad. Er is toch een 40 cm bij ons gevallen. Ingrid kwam een bakkie en de was doen. Na het middageten kwam ze ook nog een bakkie doen en dan moest ze gaan werken een late dienst. Ik met Theresa op de slee achter ons de weilanden in dat viel niet mee on die 40 a 50 cm. Dan wilde ik daarna nog even met haar gaan wandelen maar ze wilde geen hand geven dus terug naar huis. Dan wat in de tuin maar ook daar was ze vervelend dan maar terug naar binnen. Dat was pas echt een drama. Dan wilde ze Barbi kijken aangezet nee toch maar liever tiktak en dan in eens ik wil barbi nou ik dacht het niet. Ze is nu vol in de peuterpuberteit aangekomen en ze wil niet meer slapen en dat alles bij elkaar …..................tja.
Eindelijk sinds een week en allemaal volhouden geen speen meer bij het slapen , eerst kreeg ze hem niet meer overdag en nu dus ook met slapen niet meer. Het leven kan hard zijn.
Net mocht ze wat ijs in een bakje en dat was uiteraard wel goed.
Ik was zo blij toen Jannick kwam , het eerste wat ik gezegd heb neem haar mee stop haar gelijk in bed en dan maak ik eten voor je. Jannick zei ze marcheerde gelijk door naar haar slaapkamer en zei ik wil slapen.
Dan heeft Jannick gegeten en is gebleven tot Ingrid van de late dienst thuis kwam. Best gezellig en net als vroeger. Gebeurd niet vaak dat Jannick alleen in de avond komt. Ingrid werkt hoogst zelden een late dienst .

Donnerstag 29.Jänner
Wat een sneeuw de winter is dan toch echt gekomen. En dat bovenop wat we de afgelopen dagen al hadden gekregen. Het sneeuwde zo erg dat ik Danuta maar heb afgezegd want Jan ziet het dan niet zitten om naar Donnersbachwald te rijden. Maar wat in het vat zit verzuurd niet moet alleen wat langer wachten op mijn lempervorm en de vast heerlijke jam van Danuta.
Ingrid kwam voorbij en ging gelijk weer naar beneden want Theresa wilde yoghurt eten.
Dan ik ook maar eten voorgekookt en dan even naar beneden en Ingrid was een Apfeltopf auflauf aan het maken even de kunst afgekeken . Dat maakt ze dan uit een heel oud kookboek maar met de gewone Hausmanskost.
Dan even bij Jan gekeken en ik dacht dat hij mijn oude vogelhuis had weg gedaan heeft hij hem helemaal gemaakt met zelfgemaakte houten dakpannetjes op de plaats waar de kapotte waren en een nieuw gat om het voeder in te doen heel mooi. Wist niet dat hij al zo´n echte Oostenrijker is geworden met zijn huisvlijt in de wintermaanden.

Van Bianca 2 leuke fotos van Bo gekregen, ze hadden voor zijn verjaardag een aanhanger voor de loopauto die hij van ons had gekregen gekocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 6990

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: