Bijna kerstmis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Bijna kerstmis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Bijna kerstmis

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

21 December 2014 | Oostenrijk, Gröbming

Mittwoch 16.Dezember
Begon de dag met dikke mist, gelukkig kwam al snel de blauwe lucht en de zon en werd het heerlijk weer. Ik was iets vergeten te kopen dus lekker aan de wandel naar de Spar maar wat ik niet in de gaten had was dat het glad was en ik al bijna 20 meter van huis onderuit ging. Her en der was het dus glad maar ik kwam heen en weer goed aan. Dan een lekkere broccoliquiche gemaakt en zo dan maar eten. Ik was straks even beneden en Ingrid zat achter haar naaimachine en het was zo stil dus ik vroeg is Theresa slapen?? wel een rare tijd maar ja. Nee ze was spelen en Ingrid roept Theresa Oma is hier nog niets kom ik in haar kamer zit ze met een zak snoep van die zure dingen van Haribo lekker te vreten. Ingrid had ook geen idee waar ze die vandaan had . Tja dan zou ik ook doen of ik er niet was. Kleine donder.
Jannick belde net om te vragen of we morgen om 9 uur wel thuis zijn, want dan komt er iemand kijken die de verwarming moet komen aanleggen bij hen. De nieuwbouw heeft geen radiatoren want er stond voorheen een houtkachel maar die hebben ze eruit moeten halen omdat ze die ruimte nodig hadden als slaapkamer. Hij legt dan vanavond aan Jan uit wat de bedoeling is.

Ik heb mezelf een cadeau gegeven en dat omdat ik zo graag frikandellen wil maken maar is ook handig om andere dingen te maken en ik had er al meermaals over gedacht maar dit was doorslag gevend. Ik heb een mooie en goede Fleischwolf gekocht.
Tja Danuta je bent inspirerend.
Theresa heeft het nog steeds over Pim en Sinterklaas. Pim heeft namelijke net zo´n mooie baard als Sinterklaas en ook al zeg ik haar dat Sinterklaas een mijter en een rode mantel heeft , het mag niet baten voor haar is Pim gewoon Sinterklaas. Eigenlijk best een titel om trots op te zijn denk ik .

Vanmiddag kwam Theresa en uurtje en we hebben naar K3 gekeken en gedanst daarbij, wel grappig dat haar papa het vroeger leuk vond en nu zij.

Donnerstag 18.Dezember

Geen sneeuw maar warme Föhn en het dooit. Was al weer vroeg op pad om half 7 richting fysio. Dan terug naar huis waar Jan al op was want Ingrid en jannick waren beide al weg en dan moet iemand op Theresa passen. Om 9 uur zou er iemand van een firma komen om te kijken naar de uitbreiding van de cv radiatoren. Maar er kwam niemand. Ondertussen was Jan er achter gekomen dat er geen autostoeltje was en ik moest naar de tandarts dus Jannick gebeld en die moest dus van zijn werk terug naar huis komen want hij had het stoeltje in de auto. Om 10.15 weg gegaan en er was niemand geweest. Later hoorden we van Jannick dat hij om half 11 was gebeld dat hij niet kwam , lekker op tijd want dat hadden we al begrepen. Bij de tandarts ging alles snel en dan wat inkopen gedaan. Weer naar huis en onderweg maar bij de McD wat broodjes hamburger gehaald want het was al zo laat en als ik dan nog moest gaan koken werd het wel erg laat. Ondertussen belde Jannick om te vragen of we alweer thuis waren want dan kwam die man toch nog voorbij en ja dat waren we. Binnen 10 minuten was hij er toen en heeft Jan hem laten zien waar het om gaat.
Daarna Theresa in bed gelegd en ben ik aan het vleesverwerken en groente schoonmaken gegaan. Ik koop het vlees in stukken en verwerk het zelf en verpak het en vries het in. Dus ik heb nu fonduevlees gesneden, biefstuk, varkensvlees en kipfilet. Dan 2 biefstukjes voor de kerstavond, de rest van het vlees verwerkt , dan alle paprikas schoongemaakt en gesneden en verpakt en hup alles de vriezer in. Alvast aan het eten voor morgen begonnen want ik had ook nog 2 grote Chinese Kohlen en heb een hele grote pan nasi gemaakt met de laatste nasikruiden die ik van Anja had gekregen. Theresa zat ondertussen heel zoet een kerstdvd te kijken. Ze is dol op Disneyfilms .
Later heb ik haar lekker in bad gestopt en ondertussen was Jan ook weer thuis uit zijn werk. Dan kwam Papa thuis en de blote Theresa had zich verstopt onder de bankkussens want ze wilde niet aankleden. Met vereende krachten is dat toch gelukt en Papa vroeg of hij al van de nasi mocht eten en ach ik heb genoeg dus hij als voorproever alvast een bord weg gewerkt en volgens hem is het heerlijk. Theresa ging ook hapjes bij hem halen en vond het ook lekker. Het bedrijf had hem gebeld met de offerte en hij vroeg aan ons wat we dachten, ik dacht ruim met 800 euro dacht ik, 2 radiatoren en wat buizen en dan installeren. Nou ik schrok me rot toen hij zei ietsje meer 2000 euro zonde btw dus er komt nog en fors bedrag daarbij. Volgends de installlateur de helft materiaal en de andere helft mankracht. Nou we kunnen de installatie zelf laten leeg lopen en vullen , we kunnen denk ik zelf ook wel het materiaal kopen, en het lukt denk ik ook om het zelf wel aan te sluiten. Wat een geld durven ze te vragen als ik dan kijk wat onze elektramonteuren aan werk hadden en die hebben ook al het materiaal verzorgd en waren echt met 2 man 2 dagen bezig en ondanks dat ze 1200 hadden gezegd werd het maar 800 euro . Dan is dit wel een schandalige prijs.
Toen Ingrid thuis kwam keerde de rust weer.

Freitag 19.Dezember
Malcolm van harte gefeliciteerd met je 37.verjaardag. Hoop dat je een hele fijne dag hebt.
Om half 7 weer op pad naar de fysio, de laatste keer alweer. Was lekker weer en niet koud en helemaal helder. Kom ik erna naar buiten zag ik geen hand voor de ogen zo dik was de nevel. Richting ons werd het steeds beter en helderder. Jan zei ja het was net hier maar alweer weg getrokken. Nu is het bijna 9 uur en een strak blauwe lucht en de zon.
We zijn toch nog maar even inkopen gaan doen in Liezen en vooraf even langs de Landena in Stainach. Theresa heeft vandaag een peuterpuberdag en alles is nee en nein.Gelukkig zijn we toch de baas al vindt ze dat niet leuk. Daarna middageten wat gelukkig al klaar was en Theresa slapen. Ze moest bij ons blijven tot 20 uur want dan kwam Mama thuis, Papa had kerstdiner van zijn werk op Schloss Stainach. Ingrid kon je opvegen toen ze thuis kwam en zag er niet goed uit. Zijn dan ook lange dagen en als Theresa zo als afgelopen week om 3 uur roept Mama Papa spielen , zelfs Jan heeft het een keer gehoord. Soms heb je geluk dat als je slechthorend bent.
Voor ons begon dus ook het laatste Adventsweekend.

Samstag 20 Dezember
Een prachtige zonnige morgen maar naarmate de ochtend vordert , wordt het steeds donkerder met echt zwarte wolken.
De bedden afgehaald en ook alle matrashoezen enz. Allemaal in de was en de dekbedden buiten aan de lijn , vanavond alles lekker fris. De rotzooi opgeruimd want de katten hebben eindelijk kerstballen gesloopt. Gelijk de kerstboom afgetuigd en buiten op het balkon gezet, straks de echte boom optuigen. Jan is het kruis ervoor aan het maken. Zo de slaapkamer even poetsen , ondertussen zal het meeste beddengoed ook wel droog zijn en kan alles weer erop.
De familie van beneden is met zijn allen naar het Weihnacht tauchen van de Wasserrettung, Theresa liep met haar rugtasje op haar rug en zei ik ga naar school.
Zo de kerstboom staat en ik ben weer tevreden, de nepboom staat nu op het balkon met dingen erin die niet kapot kunnen. In de middag kwam Jannick voorbij en die is helemaal weg van onze lampjes en nu moet Jan maandag in Schladming kijken of ze er nog zijn en zo ja meenemen. Ingrid had altijd echte kaarsen erin. Ik was net mijn laatste was eruit aan het halen toen Ingrid met haar was mand voor de deur stond dus ik hoor nog steeds de wasmachine. Maar ik heb alleen nog was in de droger en dan nog de bedden opmaken en eindelijk klaar. Net nog even met Hedi en Dieter getelefoneerd en ook beide gesproken. Hopen elkaar toch in mei weer te zien.

21.Dezember
4.Adventssontag

Die stille Zeit
Die stille Zeit ist nun gekommen,
hat meine Sehnsucht aufgenommen.
Das Hoffen auf die bess’re Welt
und Liebe uns zusammenhält…
Advent, bei Dir fühl’ ich mich wohl!
Die Kerzen brennen als Symbol…

Dat was wakker wordenin een prachtige witte stormige wereld, ging de hele nacht flink te keer. Het werd later 7 graden en er smolt alweer veel weg bij ons maar ietsje hoger ligt nu wel sneeuw.
Een hele rustige Adventssontag voor ons, lekker een beetje niets doen, kerstfilmpje kijken (de kleine lord) een Mascarpone kersentaart gemaakt . Gewoon even uitrusten van de drukke dagen met Theresa en alle beslommeringen. Had ik ook echt even nodig .

Fiep heeft de ware kerst gedachte , hij probeert steeds om met zijn achterwerk in de kerststal te gaan zitten.

22 december 2014 15:24 | Door: Annemarieke
Nicolette en Jan,

ik wens jullie , vanuit Nederland , hele fijne kersdagen en een verschrikkelijk gezond en gelukkig 2015 !!

LG,

Annemarieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 6982

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: