Kerstmis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Kerstmis - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Kerstmis

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

25 December 2014 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 22.Dezember
Warme Föhn doet de sneeuw weer smelten en de grens ligt een beetje boven ons.
Ik kreeg weer gezellige post, ook van Hubert dat is mijn oude Bofrost bezorger die vele jaren bij ons kwam. Een hele mooie foto van de Erzberg met sneeuw in Eisenerz en hij had er ook nog 2 fotos bij gedaan van zijn zoon en dochter en partners. Grappig dat je in jaren met de bezorger zo´n contact kan opbouwen , we zijn bij hem altijd welkom om voor bij te komen maar Eisenerz ligt nooit op de route, vroeger toen Jannick nog sportte kwamen we daar voor de wedstrijden. Een mooie kaart van Danielle en haar zoon van het Triebental. Ik houd er van om post te krijgen .Nog leuker als het ook iets persoonlijks is.
Theresa vandaag weer en een beetje aanklooien in huis. In de middag met Jan mee naar Schladming , Theresa vindt de feestverlichting overal geweldig.Het was loei en loeidruk overal. Ze hadden voor Jannick de gekleurde lampjes niet meer en ik heb de witte gekocht en thuis dan maar opnieuw de kerstboom gedaan , nu met de witte lichtjes en de gekleurde in het doosje gedaan voor beneden. Dit is echt de laatste keer dit jaar dat ik de kerstboom versier.
In de avond was er niet veel op tv en we zijn dan maar aan de dvd box van Dr. Tinus begonnen. Erg leuk en we hebben veel gelachen. Ik had 1 box van Sinterklaas en 1 box van beneden voor mijn verjaardag gekregen. Ik ging dan ook wat later naar bed dan anders want ik hoef morgen niet voor dag en dauw eruit.

Dienstag 23.

Om 8 uur heerlijk uitgerust opgestaan. Om half 10 kwam Ingrid met haar dienstrooster voor Jänner. Theresa bleef nog even bij ons kon Ingrid wat boodschappen gaan doen. Ze is nu Disney Winter Woünderland aan het kijken. Gisteren wwaren bij de Libro alle kerst dvd´s en cd´s voor de helft van de prijs ook de Disney dus. Heb er dan ook maar gelijk 3 gekocht. Vind het zelf ook altijd leuk om rondom kerst zulke dingen te kijken , nu heb ik een excuus dat Theresa wil kijken. Die is helemaal dol op Disney. In deze wordt veel gezongen tot grote vreugde van Theresa want ook dat vindt ze geweldig. Vanmiddag komt mijn nieuwe vriezer, ik heb gewoon te weinig aan mijn vriezer vooral als je er ook brood in hebt. Anders doe ik veel in de winter naar buiten maar ja het is momenteel elke keer erg warm. Ze geven wel voor komende week erg koude temperaturen op tot min 10 graden. (dan had het wel gegaan) Ik geloof ook sneeuwval de komende dagen , we zien wel.
Ik wil hem bij de andere op het voorbalkon zetten maar dan moet ik nog wel even plaats maken , doe ik dan maar als Theresa weer naar beneden is.
Ik ga morgen mijn vers spullen halen, Jan werkt morgen vroeg om 9 uur al in Schladming , er moet iets gedaan worden dan doet hij gelijk zijn normale werk er achter aan. In die tijd kan ik gaan shoppen.
De kerstdagen worden lekker rustig, ik denk lekker eten met Jan samen dan naar de avondmis .
Eerste kerstdag komen ze van beneden ontbijten die gaan dan daarna naar Oberwölz. Dus dan ga ik met Jan samen weer lekker eten. Stefanietag komen ze terug en gaan we in de avond samen eten.
Jan en ik hebben samen naar Dr Tinus in de avond zitten kijken en we gingen pas om half 2 naar bed ,we hebben echt gelachen. Wordt een kort nachtje dus.

Mittwoch 24.Dezember

kerst is veel meer dan
geschenkjes onder de kerstboom
kerst is vooral
met de familie gezellig aan tafel
kletsen over de kerstpakjes
fantastische kerstdagen allemaal

Vroeg eruit want Jan werkt vandaag al m 9 uur en ik ging mee. Eerst even in Schladming gekeken maar kon het niet vinden wat ik nodig had. Dan gaan lopen naar de Hofer, dat viel tegen met tegenwind die ijs en ijs koud was. Het was -4 maar door de wind leek het veel kouder. Onderweg even bij de Unimarkt gekeken en daar hadden ze het ook niet en dan door gelopen. Ik was nog bij de Hofer toen Jan al belde dat hij klaar was. Hij had het appartement al gedaan maar hoefde verder niet zijn gewone werk te doen en mocht gaan. Dus lekker vrij en pas maandag weer beginnen.Dan samen met Jan nog naar de Penny en ik was ook al bij de Kik geweest waar ik nog een kerstkleed voor de woonkamer naar mijn zin vond en ook nog afgeprijsd. Terug naar huis en onderweg in Haus gestopt bij de Billa en daar hadden ze wat ik zocht, de gemengde paddenstoelen. Ik had het anders wel met de Mergelchampignons gedaan maar dit is toch lekkerder . Thuis gekomen eerst koffie met het laatste stuk van de taart. De laatste huishoudelijke dingen gedaan en middageten met onze lekkere belegde broodjes die we mee hadden genomen.
Eind van de middag kwam Jannick vragen of we beneden kwamen, ze waren naar de kerk geweest maar Theresa had het maar 25 minuten vol gehouden en waren ze maar weg gegaan. De pastor ziet er in zijn habijt een beetje uit als Sinterklaas dus ze bleef maar hardop roepen Krampus Krampus.
Ze gingen de echte kaarsjes aansteken in de boom en we gingen cadeautjes uitpakken want toen zij bij de dienst waren was het Christkind geweest. Theresa helemaal blij en wij zijn schandalig verwend . Ik had de fles Port mee naar beneden genomen en de glazen , had ik als aperitiefje voor het eten. Zij hadden vanmiddag al de kerstmaaltijd gedaan maar wij nog niet.
Terug naar boven ben ik gaan koken. We begonnen met de Jacobsschelpen en een heerlijke witte wijn, Sämling 88 een Steirische uit 2010. Daarna biefstuk met de gemengde paddestoelen in kruidenboter, chinese boontjes gerold in spek erbij en de hertoginnenaardappeltjes. Daarbij een rode wijn , Barolo uit 2005 . Het toetje was ook heerlijk wafels met chocola ,Pistacheijs en Zabaglione ijs en slagroom. Ik eet normaal niet zo veel dus ik heb nu wel enige tijd nodig om uit te buiken.
We hebben wat later koffie met de Vanillekipfel gedaan en nog later een lekker glas Barolo. Ondertussen genietend van de dvd van Dr.Tinus. We zijn niet al te laat naar bed gegaan half 12 of zo.

Donnerstag 25.Dezember

Eerste kerstdag
Ik heb een wens voor iedereen,
een mooie kerst met lieve mensen om je heen.
Mensen die van je houden om wie je bent,
en in wie je misschien een stukje van jezelf herkent.
Laat merken dat je om die mensen geeft,
dat je samen met hen iets moois beleeft.
Geniet van de warmte die dit alles brengen kan,
en maak er een gezellig en fijn
kerstfeest van!


Werd om 8 uur wakker dus snel douchen en het ontbijt gaan maken. Om kwart over 9 kwam de familie van beneden om te ontbijten .Daarna ontdekte Theresa dat het Christkind ook bij ons was geweest en helemaal blij. Dus uitpakken met zijn allen. Gezellig en lekker was het . Ondertussen zijn ze naar Oberwölz .De katten hebben ook een cadeau gekregen en ze waren er gelijk al mee in de weer.
Het lijkt erop dat het wat hoger sneeuwt maar bij ons nog niets. Er is nu zelfs een flauw zonnetje.
Jan heeft ondertussen zijn bouwpakket van een windmolen met Solar al in elkaar gezet, hij moet alleen de raampjes er nog op lijmen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6970

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: