het weer is totaal verrück - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu het weer is totaal verrück - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

het weer is totaal verrück

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 Januari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Donnerstag 8.Jänner
De dag begon zonnig en een blauwe lucht maar helaas toch weer dichtgetrokken. Het was vanmorgen -4 en nu iets boven plus. Er kwam net een hele schoolklas kinderen voorbij langlaufen, altijd leuk om te zien hoe sommige gewoon de swung hebben en andere met vallen en opstaan voorbij komen. Het plezier was er niet minder om. Allemaal een rugtas dus duidelijk aan het toeren.
Ik ben nog steeds snot en snot verkouden en Jan ook. Vandaag 24 jaar geleden kreeg ik Jannick en ik heb hem nog steeds om me heen nu met zijn eigen gezin maar de pret is niet minder. We mochten vandaag dan ook op Theresa passen en zij gingen naar Liezen. Toen ze terug kwamen hadden we al gegeten en lag Theresa in bed. Ze hadden beide erg mooie schoenen gekocht in de nieuwe Rieker winkel in de Arcade en Jannick zijn 3e staffel van Game of Thrones en nog wat dingen.
Nu gaan zij eten en dan gaan we koffie drinken met taart beneden. Dan zal het ook wel weer tijd worden dat Jan naar zijn werk moet.
Ik ben mee gegaan met Jan want mijn nieuwe gebitsframe doet me erg pijn. Kwam bij de tandarts aan en het was net voor 16 uur en eigenlijk waren ze aan het afsluiten maar ik mocht van hem gelijk doorlopen. Dat is dus een hele verbetering maar om het helemaal goed te laten komen zou ik mijn implantaten moeten vervangen en dat kost me gewoon veel te veel geld. Dus ik moet het voorlopig maar hier mee doen.
Ik vond ondanks dat het maar 2 graden was erg lekker buiten en dat na een week niet weg te zijn geweest. Het heeft me wel goed gedaan even eruit. Beetje rond gekeken en nog wat inkopen gedaan en dan met Jan samen een lekkere Doner Kebab gehaald. Heerlijk met heel veel verse groente-
Zo dadelijk krijg ik de babyfoon en dan gaan Jannick en Ingrid naar de bios ook naar Streif.

Freitag 9.Jänner
Geen mooi en geen slecht weer maar iets ergens er tussen in. Het dppoit later want het werd zelfs 14 graden en in de middag kwam de wind op. Er wordt hevige stormwind verwacht en vanaf zondag geloof ik weer opnieuw sneeuw. Maar eerst warme Föhn.
Vanmorgen met Jan even snel naar de Mez, naar de Unimarkt. Die geven al heel lang zegeltjes om WMF pannen te kopen maar nooit interesse getoond. Maar van de week zag ik dat de wok die Ingrid en Jannick hadden gekregen en ik bijzonder mooi vind erop verkrijgbaar was met heel veel korting. Dus aan Ingrid gevraagd of zij zegeltjes had gespaard en nog had en inderdaad ze had er nog 15 maar ik had er 30 nodig. Later komen ze weer met een heel ding vol en losse zegels aan hadden ze gekregen bij de Unimarkt . Dus ik vanmorgen mijn pan gaan kopen normale prijs 149,00 euro en met zegels voor 39 euro. Mijn wok moest ik weg doen omdat die niet meer op inductie kon en een wok gebruik ik toch. Had hier en daar wel gekeken maar niets naar mijn zin gevonden. Bij het betalen vroeg ik hoe lang de actie nog duurt en dat is tot half Februar maar tot einde Jänner is alles nog te krijgen. Ze vroeg gelijk heb je nog zegels nodig dan? En ik ja dus ik kreeg er een hele sliert van mee. Ik wist nl van Jannick dat Ingrid de draadbroodmand van WMF erg mooi vindt maar ze had toch geen zegels zelf gehouden. Dus vandaag toch nog even gevraagd of ze die inderdaad mooi vindt en ja dus haar aangeboden om het als haar verjaardagscadeau te kopen (het is soms zo moeilijk iets te vinden wat iemand graag wil hebben) dus morgen ga ik die dan nog kopen met de zegels. Heel misschien koop ik nog een soort hapjespan want ook die heb ik niet meer want ik had een tefal en die kunnen niet op inductie. De korting is behoorlijk van 159 voor 45 euro met zegels en ik heb er genoeg.Ik kan nog nadenken.
Heel erg balen zit mijn frame goed is er ergens iets scherps waar ik de onderkant van mijn tong aan open haal bij praten en eten en ik moet dus tot maandag wachten om naar de tandarts te gaan.
Jan is weer naar zijn werk en hij gaat voor mij nog even langs de Penny na zijn werktijd, een lijstje meegegeven allemaal grote dingen. Dan kan hij zakken met diepvries Semmeln meenemen dan zijn ze snel thuis en kunnen ze weer de diepvries in. Dan heb ik die maar vast in huis met het vooruitzicht van gasten volgende week. Kan nu ik een grote vriezer erbij heb.
Jannick staat 3 dagen aan de Kulm bij het Skifliegen in Tauplitz voor het Rote Kreuz. Er komen heel veel bezoekers in die dagen die ook gaan feesten en de beest uithangen dus niet alleen tijdens de wedstrijden aanwezig maar ook daarvoor en daarna.
Wel vreemd na al die vrije dagen is het alweer weekend nou we gaan er gewoon weer van genieten.

Samstag 10.Jänner
De dag begon grauw met heel veel wind na een stormnacht met dikke plusgraden en heel heel heel heel veel regen. De sneeuw is gewoon allemaal weg en we hadden behoorlijk wat.Later werd het zeer zonnig en in de schaduw was het bij ons 15 graden dan hoef je niet te vragen of het warm in de zon was.
Jan en ik besloten naar Liezen te gaan want ik moest wat hoofdkussens kopen voor de visite die komt. Want dat weet ik zeker dat we die te weinig hebben. Morgen gaat Jan de slaapspullen van de zolder pakken en kan ik zien of we nu genoeg hebben en ga ik voor ons beneden een bed klaarzetten. We gaan in Jannicks hok slapen.
Kwamen we bij de Möbelix en zien we daar de lampen die we zo mooi vonden en toen niet gekocht hadden met een 50% sticker hangen dus allebei gekocht . Voor boven de eettafel en boven de salontafel. Soms moet je geluk hebben. Nog wat andere boodschappen gedaan en bij de Lutz gaan eten , ik mocht voor niks met mijn verjaardagsbon. Dus we hoeven niet meer warm te eten en de Schnitzel was zo groot dat ik de helft in Pensionistenfolie heb meegenomen. En Jan die later op een Semmel gegeten heeft.
Genoten van de mooie dag en van het shoppen.
Het werd de warmste januaridag ooit in Oostenrijk er werden tot 21,7 graden gemeten. Na de storm was in Bad Kleinkirchheim totale schade aan de wedstrijdpiste en de Rennen werden afgezegd, het leek wel of er oorlog geweest was. De Alpencup werd afgezegd bij de biatlon gebrek aan sneeuw , in Ramsau werd de Tour de ski en de maraton afgezegd bij het langlaufen wat 1 nacht slecht weer kan doen. Sneeuw weg, heel veel stormschade, beken overstroomd, Murabgange . De treinen naar Tauplitz voor het Kulm springen gaan niet want er is veel stormschade aan het spoor oa een brand door een boom op de bovenleiding en Murabgange. Er is met man en macht gewerkt om het springen door te laten gaan een deel afgezegd maar de wedstrijd ging door-

Sonntag 11.Jänner
De dag begon met regen en regen, bij de Kulm staat de wedstrijd nu gepland om 14.15 maar of het door kan gaan , de trainingen waren weer afgezegd. Er wordt heel slecht weer verwacht.
Men zag het deze kant op komen eerst de sneeuwval in Adelboden waar de herenslaolom een verschrikking was, dan zag ik bij Jeannette in Tirol staan het sneeuwt dan een berichtje dat het in Bad Mitterndorf al sneeuwde en even later werd de regen hier sneeu en het is nu half 2 en het sneeuwt lekker door en het wordt alweer wit. De damesrennen in Bad kleinkirchheim zijn toch gekapt en afgezegd verder. Het weer speelt totaal verrückt.
Ondertussen komt er ook weer flink wind opzetten.
Jan is bezig tot mijn grote vreugde met de lampen, het is niet het ophangen want dat is niet het probleem maar om ze apart te laten aangaan moet Jan de elektriciteit veranderen aan de knoppen .
Ik heb mijn witte wasje gedeeld met het witte wasje van Ingrid , we hadden allebei te weinig voor een hele was. Daarom doe ik die maar 1x in de week maar dan nog heel weinig. Zomers heb je gewoon meer witte was. Ik wil graag de keukenspullen een beetje heet wassen.
Ondertussen staat de 2e was aan en heb ik niet voldoende voor de volgende was dus die moet maar even blijven liggen. Normaal doe ik het beddengoed maar dat doe ik nu morgen dan moet ik toch overal de bedden opmaken en gaan wij beneden slapen.
Want nog een nachtje slapen dan komen, Els, Nance, Erna en Anja. Morgenavond komen ze op Salzburg aan en Jan gaat ze halen.
Helaas helaas en helaas de Kulm ook afgezegd vandaag.
Het is avond en het stormt echt heel erg, Jannick kwam net zeggen dat we alles aan de buitenkant moesten controleren want bij hen waren zelfs de vuilniszakken van het balkon afgewaaid, snap niet dat het kan maar ja dus. Bij ons bleek de Sichtschutz los te zijn en Jan heeft net gerepareerd en het is weer vast, de plantenbakken die hoog stonden naar beneden gehaald en hopen dat het verder goed gaat. Jannick heeft buiten ook de containers weggeruimd , de skibak neergelegd en alles wat eventueel weg waaien kan in veiligheid. Zou maar zo kunnen dat hij vannacht nog veel werk krijgt met de brandweer.

Montag 12.Jänner
Vanmorgen sneeuwde het nog flink bij 2 graden en de wind was gelukkig gaan liggen want het was heftig gisteravond en vannacht. Later zon en 12 graden , dus dooi jammer van de 20 cm dikke sneeuwlaag die we hadden gekregen. Jannick kwam zeggen dat hij naar zijn werk ging en een half uurtje later hoorde ik Theresa. Vanmorgen de badkamer gepoetst, de bedden opgemaakt en de was gedaan. Want vanavond gaat Jan Els, Nance , Erna en Anja ophalen in Salzburg waar ze met het vliegtuig aankomen. Na het middageten ging Theresa slaapje doen en oma even niets. De brandweeralarmen gingen , hopelijk niets aan de hand. Jan was vanmorgen even de nieuwe keukenlamp die besteld was gaan ophalen. Die miste ik in de donkere keukenkoof echt. Dan heeft hij sneeuw geruimd buiten.

Sinds een paar dagen ben ik toegevoegd aan een groep van oa van Gijzen, ik vind het erg leuk ik ben ten slotte een geboren van Gijzen.
Het zijn de nazaten van de familie van mijn opa , heel erg leuk want als kind kwamen we veel bij tante Nel (de oude) tante Nel(de jonge) ome Jan . Een aantsl kinderen kan ik me nog wel herinneren maar niet allemaal dan is dit wel heel leuk. Als kind plaats je ook niet iedereen en nu zie ik pas hoe alles te samen past. Ze zetten ook fotos op die site wat het ook makkelijker maakt om mensen weer te herkennen. Weer een stukje wat na mijn ongeluk in elkaar past.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 6977

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: