De eerste dagen van 2015 alweer voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu De eerste dagen van 2015 alweer voorbij - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

De eerste dagen van 2015 alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

07 Januari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Sontag 4.Jänner
Gisteren kwam er een stormwaarschuwing en na even gekeken te hebben zag het er naar uit dat het vol op ons toe komt. Aan het einde van de middag trok het al helemaal dicht en werd het donker en somber.
Vannacht regende het flink en toen we vanmorgen opstonden storm en sneeuw. De familie van beneden heeft mij ook aangestoken, ik voelde me na het wakker worden hondsberoerd. Vooral mijn bijholten lekker dicht en dan dus ook flinke hoofdpijn en bij mij dus gelijk weer evenwichtstoornissen. Ik heb gelukkig nog pillen daarvoor en na het innemen daarvan kon ik weer rechtop lopen. Mijn neus nu vrij dat helpt ook en voor de rest maar even niets.
Het middageten smaakte me toch en dan in de middag het skispringen kijken dat was zoooooooooo spannend. Het stormt en sneeuwt nog steeds-

Montag 5.Jänner
Na een nacht slecht slapen en een hoofd vol snot voel ik me brak. De storm is nu gaan liggen maar het ging vannacht flink te keer en er is behoorlijk sneeuw gevallen volgens Jan een 40 cm. Dus die is ook aan het ruimen geweest. Ingrid moest naar Liezen en bracht Theresa bij ons , gelukkig was ze best lief vanmorgen en kon ik een beetje blijven hangen. Ik drink maar veel maar trek heb ik niet en het smaakt ook niet meer. Om 12 werd Theresa weer opgehaald door Ingrid . Jan is nog steeds met het kastje aan het fröbelen en het past er precies tussen in de keuken, de man van de Baumarkt had scheef gezaagd zei Jan dus moest hij her en der er nog wat aan doen. Ik geloof dat het einde nu in zicht komt, ik dacht hop plankjes op maat in elkaar en klaar maar dat was het schijnbaar toch niet.
Voor Jan iets kant en klaar uit de vriezer gehaald en ik hoef even niets.
Als het weer mee zit en ik me wat beter voel wil ik nog wel gaan kijken naar de Glöcklerlauflauf hier in Gröbming.
Ik voel me …...........................................................................................................!!!!!!
Dienstag 6.Jänner
Driekoningen
De dag begon prachtig met veel zon en blauwe lucht en droog maar al snel trok het helemaal dicht.
Een slechte nacht gehad vooral omdat Jan nu ook snotverkouden is en het bij hem met erg veel lawaai gepaard gaat als hij slaapt. Ik voel me wel beter dan de afgelopen dagen en hoop nu bergop te gaan. Nog maar even rustig aan. Was ik net kaiserschmarren aan het maken toen Jannick kwam om me iets te laten proeven een zelfgemaakte Indiase Curry en ja heel erg lekker dus kregen we voor ons genoeg om het middageten mee te doen want ze hadden voor hun zelf ook nog na het middageten genoeg om avondeten te doen.
Jannick had gisteravond nog een inzet gehad van de brandweer vlak achter ons bij Hotel George , ze moesten een kelder gaan leegpompen. Rioolwater dus en dat in een hotel bezet met 50 gasten. Behalve de brandweer moest daar dus ook de rioolreiniging aan te pas komen. Het heeft heel lang leeg gestaan en het is overgenomen door een andere eigenaar maar de boel is de laatste jaren aan verval onderhevig geweest en dat kan hij niet allemaal ineens weer opknappen. En dan zijn er dingen als dit verzwegen en dan heb je nog meer problemen. Dit hotel was eens het mooiste in de wijde omgeving, nu is oa het zwembad gesloten omdat het gerenoveerd moet worden en gaan er Hoferreisen naar toe. Ik geloof dat het sinds kerst weer geopend is. Dan benijd je zo´n nieuwe eigenaar niet.
Vanmiddag het springen en de slalom heren kijken, wat een geweldige sportdag de Vierschanzentournee gewonnen door Stefan Graf en de dagzege voor Michael Hayböck en de slalom zege voor Hirscher. Op naar de Kulm as weekend, Jannick gaat dat van dichtbij mee maken want hij staat 3 dagen aan de Kulm met het Rote Kreuz. Een totaal vernieuwde schans nieuwsgierig wat het gaat worden, in je achterhoofd de valpartij van Morgenstern vorig jaar.Vandaag werd het springen ook een tragiek voor Simon Amman (Zwitser) waar ik ook groot fan van ben. Hij viel tijdens het landen plat voorover en werd bewusteloos afgevoerd. En dan staat daar zijn vrouw met hun baby, sport is niet altijd alleen maar mooi maar ook soms erg hard.
Jannick en Ingrid hebben vandaag de 3e keer het huis weer rond met de Rauchpfan en Weihwasser.
Morgen ga ik een einde aan de feesttijd maken en de kerstspullen ruimen . Terug naar het gewone leven helaas ook voorlopig de laatste vrije dagen. Jan gaat morgen weer werken na een week vrij.
Nog 6 nachtjes slapen en dannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn???????????????????????????

Mittwoch 7.Jänner
Koude nacht geweest maar alles ziet er dan prachtig uit, de bomen aangevroren .
Was vanmorgen -1 en later werd het 3 graden , droog maar geen zon.
Vandaag was het hard werken om de kerstrommel op te ruimen en wat een troep daarna. Jan had eerst alle dozen van de zolder, dan ik inpakken en opruimen en hij alles weer naar boven gedaan. Dan de kerstboom over de rand van het balkon gegooid, heb je geen rommel in het trappenhuis.
Dan nog een keer alles stofzuigen en de vloer dweilen, tussendoor middageten en het werd langzaam aan weer wat. Jan ging na een week vrij vandaag weer naar zijn werk. Jannick was al vroeg naar zijn werk maar die heeft tussendoor ook nog gewerkt. Maar die is de komende dagen vrij, lekker lang weekend. Morgen zijn verjaardag hmmmmmmm lekker alweer taart eten. Maar dan is het voorlopig wel weer gedaan met het feestgevoel. Ingrid is nog steeds ziek gemeld dus nog thuis. Valt niet altijd allemaal mee in het leven.Maar ik kon lekker doorgaan met opruimen, hoef niet op te passen. Hoewel het van mij andersom had mogen zijn.
Vandaag na heel veel jaren ik denk zelfs wel 35 jaar mijn nichtje Karin terug gevonden althans zij mij. Erg leuk om weer eens bij te praten en contact te herstellen. Ik heb een foto van zoals ik haar nog ken en eentje van hoe ze nu is hier onder gezet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 6997

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: