Fasching afgelopen maar het mooie weer is er nog - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Fasching afgelopen maar het mooie weer is er nog - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Fasching afgelopen maar het mooie weer is er nog

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

18 Februari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 16.Februar
Rosenmontag
Prachtige zonnige super dag op het balkon heerlijk met 20 graden.
Gisteravond toch thuis gebleven en we gaan dan vanavond naar de bios. Wat een einde gisteravond van de Wereldkampioenschappen Alpine, een Marcel Hirscher die als 1e boven aan stond en die dan er uit vliegt. Bewijst tenminste dat hij menselijk is.
Jan en ik zijn naar de Spar gelopen waar het vandaag koffie drinken met Marillenkrapfen eten was. Gezellig druk en uiteraard lekker en we konden het niet nalaten voor vanavond nog Vanillekrapfen mee te nemen. Dan op ons gemak in de zon terug gewandeld geen straf om buiten te zijn.
Dan eten maken ik had vandaag Rindschnitzel met gemengde paddestoelen in een roomsaus, daarbij Rotkraut mit Apfel und Maroni und Serviettenknödel. Voor Jannick ook wat weg gezet.
In de middag met Jan samen in Schladming boodschappen gaan doen en dan hij werken en ik nog wat rond struinen in het zonnetje. Samen naar huis waar Jannick zijn eten al had gevonden .
Hij is gelijk erna weg gegaan want hij gaat vroeg slapen morgenochtend moet hij om 6 uur in Liezen zijn en dan vertrekt hij naar Munchen vandaar naar Brussel , ik geloof daar slapen dan naar Essen en dan naar het noorden van Denemarken. Volgende week dinsdag komt hij dan weer terug.
Dan moet hij woensdag uitladen en is hij tot maandag vrij.
Dus de komende dagen nog stiller in huis. Het is heerlijk voor mij even bijkomen maar ik mis dat kleine stemmetje en de armpjes om mijn nek.
Inderdaad naar de film gegaan , het is geen film voor jonge mensen denk ik. Wel onderhoudend maar niet het tja.

Dienstag 17.Februar
Faschingdienstag
Het wordt misschien vervelend maar opnieuw super mooie zonnige dag en op het balkon lekker 20 graden. Dus weer een groot deel van de dag de deur open en de poesjes voor pampus in de zon.
Minder was dat er tijdens het douchen verminderde waterdruk was en je moest dus echt moeite doen om nat te worden ook Jan had er last van en het was iets buiten het huis. Later op de morgen was het weer normaal.
Het was vast geen goed dag voor skiers want alleen vanmorgen zagen we de reddingshelicopter al 6x gaan en 1x heel dicht bij ons geland misschien iets op de loipe of zo. Het is ook wel zo dat de ziekenhuizen in de omgeving geen patienten opnemen gewoon vol. Dus dan komt er ook wel eerder een heli om naat de veel verder gelegen ziekenhuizen te gaan.
Huishoudelijke dingen gedaan en gekookt , frietjes, biefstuk met gorgonzola met rucola salade.
Helaas was de biefstuk van de Penny niet te vreten. Het was rood en zag er mager uit maar ik denk dat het als stoofvlees na 3 uur op staan wel te eten was geweest. Tegelijkertijd de varkensrollade gebraden voor de komende dagen want ik denk dat wij daar wel 2 dagen van eten ook al is het een kleine. Dan maar weer wat huishoudelijks en een beetje tijd voor mezelf. Jan is nu weer aan het werk. Zijn Mien (zo noemen wij altijd de dame die alles hoort te regelen en die zo vaak wisselen) heeft hij zelf maar gebeld want we horen niets op zijn akantie aanvraag voor maart. Omdat ze geen vervanger kan vinden durft ze ook nog te vragen of Jan zijn vakantie kan verschuiven. (7 ½ uur in de week nou dat dachten we dus van niet. Ze kan ook lekker zeuren of Jan dan niemand weet maar daar wordt zij voor betaald en Jan niet. Als er nou een wereld salaris tegenover zou staan .
Jan is weer gaan werken en ik ben naar de bios gegaan naar Paddington, een hardstikke leuke kinderfilm. Ik heb zo hard gelachen, dat doe ik zelden bij een volwassenenfilm.
Jan was al thuis toen ik thuis kwam. Wat een bezopen mensen vandaag. Laatste dag karnaval of wel Faschingdienstag. Jan had op zijn werk op het Bezirk warme worsten gekregen en hij had er heel lief eentje voor mij bewaard. Had me juist nog ingehouden toen ik voorbij de Schneckenburger Zelt kwam. Die staat buiten terwijl het feest binnen is. Ik geloof dat die tent zowat 24 uur per dag open is en binnen ook en dat de hele karnavalperiode.
Het is ondertussen half 9 en nog niets van Jannick gehoord. Heb altijd pas rust als ik weet dat hij ergens is aangekomen.
Hij is goed aangekomen in Brussel.

Mittwoch 18.Februar
Het blijft te gek mooi weer, in de nacht vorst overdag stralende zonneschijn.
De Fasching gekte is weer voorbij en de mensen kunnen weer terug naar het normale leven. De griepgolf heeft zeer toegenomen (of zou het de na het vieren Faschinggriep zijn)
De hele morgen bezig geweest met potjes poetsen en kruiden in de schone potjes doen zodat als mijn rekje klaar is ze er gelijk in gezet kunnen worden. Jan had het rekje opgehangen en toen zei ik hem dat ik de indeling niet goed vind. Geloof niet dat hij het leuk vindt maar hij is het nu wel aan het veranderen voor me. Als de grote potten onder en de kleine boven staan kan ik niet zien welke er boven staan en als het andersom is wel. Bij de kleine staan er ook 2 rijen achter elkaar dus dan zie ik de achterste rij helemaal niet. Ik was nog even een achterkantje bij de Baumarkt gaan halen dus die zit er dan ook gelijk op. Ook de stekker in de totaal ontdooide vriezer gedaan en kijken of hij nog wel vriezen wil. Anders kan die ook gelijk morgen weg.
Lekker gegeten Rucolastamppot met varkensrollade. En nu even tijd voor mezelf , ik kan mijn vreugde niet op met al die tijd nu ik geen Theresa om me heen heb. Maar dat gaat ook een keer vervelen dus ik ben blij als ze er weer is Zeg ik onder het eten tegen Jan het valt vandaag wel mee de heli kwam maar een keer over of daar kwam hij toch weer .
En wat hoor ik rondom half 4 , stemmetje Oma Oma Omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa- Daar is ze weer we hebben geknuffeld en toen Opa boven kwam was het helemaal compleet goed. Ingrid kwam dus ook maar een bakkie doen en dan is Theresa nog gebleven. Wat duidelijk te zien is de kleurboeken en de kleurtjes op tafel, vingertjes op de glasplaat , speelgoed rondom. We hebben gedanst bij de dvd van K3. Heerlijk. Heb haar om 5uur naar beneden gebracht.
De vriezer is echt dood dus daar nemen we afscheid van. Mijn rekje hangt in de keuken en nu ben ik helemaal blij ermee. Ook al helemaal gevuld.
Ondanks het super mooie weer en overdag zelfs warm koelt het nadat de zon weg is zeer snel af dus het kacheltje snort alweer. Dat geeft toch ook weer een behaaglijk en thuis gevoel.

Donnerstag 19.Februar
Nog steeds super zonnig en warm weer hoewel het in de nacht toch -9 en vanmorgen nog steeds -6 was. Maar als de zon langer staat wordt het heel snel toch plus 12 en straks zelfs warmer.
Gaven ze eerst vanaf volgende week regen op nu is het al sneeuw vanaf 300 m geworden dus er komt nog meer bij. Voor de skierers en langlaufers is het nu al zo lang prachtig weer , voor degene die volgende week komen zal het een stuk minder zijn.
De winter is dus nog niet voorbij.
Gisteravond belde Jannick om te zeggen dat hij in Denemarken is aangekomen. Dat vond ik snel want ik dacht dat de aanhanger helemaal mee ging naar Denemarken maar die heeft hij in Essen achter gelaten dus kon hij vanaf daar gewoon lekker door rijden.
Vanmorgen kwam Ingrid vragen of Theresa eventueel bij ons mocht blijven want ze moest naar Schladming voor de verzekering die op het huis zat toen ze het huis kochten. Die willen ze niet en Jannick had die opgezegd. Werd het door de verzekering niet geaccepteerd omdat Ingrid niet had ondertekend. Ik vind het belachelijk dat als je een huis koopt dat je de verzekering dan ook overneemd en dat je dan zelfs nog problemen krijgt om er af te komen. Maar andersom schijnt het wel te komen want ik weet van iemand dat die een huis kocht en de verzekering wel wilde overnemen (rode of oranje zone dan krijg je bepaalde dingen niet meer verzekerd) dat ze de verzekering wel kregen over genomen maar dan wel zonder dat deel wat eerst wel verzekerd was. Volgens Jannick mag dat dan ook niet en hadden ze kunnen protesteren.
Ik vind het ronduit koppelverkoop en ik dacht dat dat dus niet mocht volgens de Europese normen. Zou ik me eens in moeten verdiepen.
Dus ze is net naar hun verzekeringsman gegaan en heeft daar getekend en die gaat er nu iets aan doen. Want je kan pas kundigen als je in het grondboek staat ingeschreven en dan heb je 14 dagen tijd en je voelt hem al de verzekering reageert als je aan de 2 weken zit.
Theresa was toch meegegaan maar is nu toch even hier want Ingrid moest nog iets doen hier in Gröbming.
Ondertussen heeft Jan gestofzuigd en ik de afvallade en de groente lade leeg gemaakt en de kachel gedaan zodat Jan dan gelijk die dingen mee nemen kon. Ziet er weer gelikt uit. Nu is hij aan het Microwelle kastje bezig , het omhulsel van de kast hangt wel en ook de Microwelle staat erin maar er moesten nog plankjes in. Straks even kijken of het lukt om samen de grote vriezer naar beneden te krijgen. Hij is helemaal leeg en Jan kijkt of hij de deur eruit kan halen maar het blijft een zwaar ding maar ik heb dan wel meer houvast. Dan kan die gelijk naar de Deponie in Aich. Zo even vragen of we voor Ingrid ook nog wat mee kunnen nemen.
Het eten staat voorbereid in de keuken, vandaag maar Sauerkraut op Ungarische Art met Paprika , gekookte aardappeltjes en de rest van onze varkensrollade. Zou zeggen het is weer vorstelijk. Moet toch elke keer weer wat verzinnen. Als Theresa zo is opgehaald zal het wel etenstijd zijn.
Nog steeds het probleem dat ik het lege stuk hierna niet weg krijg dus om fotos te kijken naar beneden scrollen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 6988

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: