Het weekend staat alweer voor de deur. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Het weekend staat alweer voor de deur. - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Het weekend staat alweer voor de deur.

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

23 Januari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Een prachtige zonnige dag.
Hieperdepiep Pepijn is alweer 5 jaar geworden.
Theresa werd door Jannick gebracht die toch weer vroeg naar zijn werk moest ook al was hij gisteravond pas laat thuis uit Wenen. Ingrid was al lang weg. Theresa ging Opa wakker maken want die maakt altijd haar boterham. Oma heeft koppijn en is moe dus vandaag niet de allervrolijkste.
Na het middageten haar in bedje gedaan en nu zelf even bijkomen. Helaas had ze vandaag geen zin om te slapen en heb ik haar maar weer eruit gehaald. Het nadeel is dat ze dan eind van de dag stierlijk vervelend is. Jannick kwam haar halen en die heeft haar ook gelijk in haar bedje gedaan.

Dienstag 20.Jänner
Prachtige dag wel kouder dan gisteren. Alles rustig aan vandaag.
Ingrid kwam voorbij en de was doen, even koffie drinken en Theresa wilde kaka doen en dat wilde ze perse beneden op de toilet dus maar weer naar beneden en daarna haar koffie opdrinken.
Mijn zussen en nicht dachten waarschijnlijk je kan nooit genoeg vrienden hebben, toen ze aan de wandel waren hebben ze een Nederlandse heer ontmoet met hond en raakten aan de praat. Hij was ook nieuwsgierig naar ons dus vandaag maar eens gebeld. Dat klonk goed en ik word nog terug gebeld als hij met zijn vrouw gesproken heeft want die was er niet. Het is wel grappig want ze wonen op een stukje waar ik met Ingrid ook een dubbelhuis hebben bekeken , een soort 2 onder 1 kap maar de Raiffa zei hen dat het verkocht was nadat ze een bod hadden gedaan maar later zagen we dat het nog steeds te koop stond. Het schijnt nu pas verkocht te zijn. Anders hadden we buren geweest.
We hebben vandaag iets gegeten wat voor ons super lang geleden is en ze in oostenrijk niet verkopen althans nergens bij ons in de regio. Maar bij de Landena hadden ze Valess Schnitzel (vegetarisch ), ik had de laatste 2 pakjes en de dame die daar werkt zei ook lekker he , ik heb alle smaken geprobeerd, maar helaas allemaal uitverkocht. Nu maar hopen dat het niet eenmalig was en dat we het nog een keer kunnen mee nemen.

Mittwoch 21.Jänner
Vanmorgen donker somber en erg koud. Het duurde tot tegen de middag voordat de zon door kwam. Daarna was het wel gelijk genieten met de volle zon en de deur open voor de frisse lucht.
Jannick kwam vanmorgen Theresa brengen en die moest verschrikkelijk huilen want ze wilde bij papa blijven. Dan met dekbed op de bank en papa even blijven zitten en toen was het goed en ging ze Kika kijken. Opa heeft haar ontbijt gemaakt en ze at alles op. Ze bleef wel een beetje sikkeneurig en na de pannenkoeken die ik had gebakken haar in bedje gelegd en ze viel vrij snel in slaap.
Soms komt er aan sommige dingen geen einde. Had ik eerst gen albums gekregen, dan eentje en een verkeerde van iemand anders. Die verkeerde heeft Els naar het adres gestuurd die we op hadden gekregen en het goed album was ook bij ons aangekomen dus dan neem je aan dat het in orde is. Krijg ik vandaag mail dat die mensen het album niet ontvangen zouden hebben. Even Els gevraagd maar die was niet thuis en die kijkt nog even of ze het bonnetje kan vinden van de post.
Eigenlijk zijn dit dingen waar ik geen zin in heb .
Wilden we vanmorgen met Theresa even naar de Mez maar omdat het pad zo erg glad is dan maar even met de auto, helaas pindakaas geen autostoeltje. Jannick wilde hem wel komen brengen in zijn middagpauze maar ach dan straks haar maar in de buggy en omlopen om er toch te komen .Ik moet mijn nieuwe pan nog ophalen die er gisteren niet meer was.
Ach het is mooi weer en niet erg om een frisse neus te gaan halen. Moet nu wel wachten tot Theresa wakker is.
Na haar slaapje goed ingepakt op weg gegaan met haar in de buggy. Het was koud en je zag dat er alweer een laagje aangvroren op de plassen lag (het was 15 uur) op de terug weg was het spekglad omdat er nu dus al flink ijs overal lag. Maar ik heb mijn WMF serveerpan en hij is prachtig en niet te tillen. Daarna heb ik de doos tiptoi opgezocht die ik al enige tijd geleden gekocht had. Ik dacht een uitdaging voor Theresa maar het was er ook een voor mij voor ik alles voor elkaar had. Eerst een account bij tiptop dan de gegevens downloaden van de Bauerhof dan de pen activeren en instellen dan alles synchroniseren en ja ook Theresa had al die tijd met geduld naast me aan tafel gezeten. Was de moeite waard want ze heeft er 2 ½ uur mee gespeeld en ze vindt het geweldig.
Toen papa kwam om haar te halen kon ze het hem al laten zien en toen ging ze er mee klieren en pakte Jannick het af en moest ik het opbergen. Dus dikke tranen en ze riep van mij van mij en toen zei Jannick haar dat is niet van jou dat is van oma en daar doe je voorzichtig mee. Dan zij weer ik wil boekie lezen , van mij van mij. Ik had zo meelij met haar maar ze koos eieren voor haar geld.
Morgen komt ze weer en dan mag ze weer ermee spelen. Ze weet dat als ze stout is ze er niet mee mag spelen. Hoop dat Ingrid morgen inderdaad vroeg uit is en ze niet weer langer moet werken. Kan wel weer wat tijd voor mezelf gebruiken.
Ondertussen is het met die mensen opgelost over het album. Niet dat ik er van wakker lig.

Donnerstag 22-Jänner
Weer een prachtige zonnige dag na een aardig nachtvorstje. Jannick kwam zeggen dat hij weg ging en Theresa was even later wakker. Ontbijtje van Opa en dan wat kika en boekjes lezen , spelen met de poppen en was het alweer tijd voor het middageten. Dat ging er ook bij haar vlot naar binnen . Ze is dol op pasta en dit was een bamischotel met gewokte groente en vlees. Nog even spelen en dan toch echt een middagslaapje. Ze heeft een uurtje geslapen en dan met de Tiptoi spelen. Oma heeft het 2. boek er ook op gezet . Dan kwam toch mama thuis, flink balend van haar werk want ze was weer later en het is momenteel chaos daar. Alle ziekenhuizen in de omgeving hebben opname stop, door de vele ski ongevallen geen plaats meer maar Schladming dus niet en ze hebben geen plaats. Een arts wil zijn patienten niet naar huis sturen, eigenlijk mensen die niet in het ziekenhuis horen maar in bejaarde of verpleeghuis dat neemt de bedden in die ze nodig hebben , of de mensen kunnen niet naar huis omdat de papieren niet klaar zijn. Eerst was de helft van de verpleging ziek en moesten de anderen de extra diensten draaien , nu is de andere helft ziek .
Maar goed voor mij was ze te laat thuis zodat ik met Jan mee kon gaan naar Schladming. Ga ik morgen maar.
Kan me voorstellen dat die allemaal denken laat het maar warm water gaan regenen .
Eind van de middag ging mijn telefoon, ik hoorde hem maar zag hem niet. Het was bij de zithoek maar kon hem niet vinden. Ondertussen opgehouden met klingelen dus daar kon ik niet meer mee zoeken. Stok onder de bank langs , kwam van alles te voorschijn van Theresa en de katten maar geen telefoon. Dan de zithoek van zijn plaats geduwd en ja hoor daar was de telefoon.
Dan maar even terug gebeld en het was de man die ook in Gröbming met zijn vrouw woont en die mijn zussen en nicht ontmoet hadden. Afspraak voor zaterdag maar ik moest eerst even kijken of dat zou gaan lukken want Ingrid werkt zaterdag en Jannick heeft Eisstockschießen van de brandweer. Maar Ingrid werkt tot 14 uur en zorgt in ieder geval dat ze op tijd thuis is , Jannick weet niet hoe laat het toernooi is afgelopen. Het is voor hem de eerste keer dat hij überhaupt zo iets gaat doen. Hadden we al die tijd ik geloof 6 van die dingen in de kelder en niemand wilde ze hebben. Ingrid dacht dat er 2 waren gebleven en de rest weg maar niets meer te vinden. Nu heeft hij er een overgenomen.

Freitag 23.Jänner
Sombere koude dag en je ziet de sneeuwgrens zakken. Het is bij ons nog droog.
Had een slechte nacht werd wakker omdat maagzuur in mijn luchtwegen terecht was gekomen en ik daardoor heel benauwd. Opgestaan want liggen kan ik dan toch niet meer en met warme melk het branden wat weg kunnen nemen en uiteindelijk koud en moe zittend terug in bed maar toch nog wat geslapen. De rest van de dag blijf ik dus hoesterig omdat de geirriteerde plekken slijm geven.
Dit keer was ik wat laat en stond ik nog onder de douche toen Ingrid en Theresa voorbij kwamen.
Gezamelijk koffie gedronken en dan de was van Ingrid erin , toen die klaar was die van mij erin en ondertussen weer eentje van Ingrid. Na het middageten (onze laatste Valess) kwam de postbode met het pakket uit Nederland voor Theresa van de zussen . Ingrid en Theresa zijn naar de Sölk naar Maria kan Theresa met Teresa en Valentina spelen. Ze was bij mama vanmorgen knapjes stout aan het doen. Het pakket maken ze open als Jannick thuis is dan kunnen ze het filmen.
Met het eten maken heb ik ook een pan Käsesuppe gemaakt lekker voor vanavond en morgen.
Straks ga ik met Jan mee naar Schladming kan ik even boodschappen doen.
Inderdaad mee gegaan met Jan en we waren wat vroeger weg gegaan en ging hij mee. Dat is fijn want dan kon ik ook grote en zware dingen meenemen. Dan terwijl hij werkt in Schladming rond gestapt en daar begon het licht te sneeuwen. Was klaar dus naar de Stefflbäck en toen bleek het tv scherm aan en kon ik de Hahnenkammrennen kijken helaas niet tot het einde want Jan was klaar. Bij ons sneeuwde het ook heel licht. Dan aan de Käsesuppe en dat was echt heel lekker, die houden we op het programma. Een grote pan dus morgen ook lekker soep.
Weer hele leuke oude fotos op de familie van Gijzen site, Erna ik denk dat jij het bent op een foto , ik zet hem ook hier onder dan moet je maar even kijken.

Zo ik had weer eens iets doms, meer dan 2 maanden terug waren er problemen met het internet en is alles opnieuw geinstalleerd behalve op mijn telefoon dus al die tijd geen internet erop en dus ook geen whats appjes gezien . kwamen we vanavond achter en Jannick het voor me goed gemaakt en zie allemaal fotos en berichtjes.

Ingrid en Jannick kwamen met Theresa om het pakje van de tantes open te maken. Theresa is heel erg verwend met een Woezel en een Pip en de Pip kan praten en zingen en allerlei dingen. Ze begon gelijk ermee met haar vingers langs de oren en zo te laten gaan net zoals bij haar knuffel Shaun . Ze houdt ze dicht tegen haar aan en haar gezichtje straalt. Ik ben heel erg ontroerd want je ziet hoe blij ze ermee is. Later ging ik even naar beneden en lag ze al in haar bedje met Pip helemaal in haar armen en Woezel ernaast. We denken dat ze nu een nieuwe knuffel heeft en dat Shaun op de achtergrond raakt. Die is ook niet meer te koop of te krijgen. Jannick heeft de video en fotos doorgezonden maar ze willen niet bij me aankomen. Ik zet nog zo wel mijn fotootjes eronder als ze tenminste gelukt zijn en ik probeer ook filmpje erop te krijgen maar dat is me de afgelopen maanden niet echt gelukt. geen idee of het door het slechte internet komt of door de site .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 6965

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: