weekend voorbij en hevige sneeuwstorm - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu weekend voorbij en hevige sneeuwstorm - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

weekend voorbij en hevige sneeuwstorm

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

06 Februari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Freitag 6.Februar
Gistermiddag inderdaad bloed gaan geven samen met Theresa die in de buggy zat. Viel niet mee om de buggy her en der door de sneuw laag te duwen want niet overal is het goed begaanbaar.
Zegt ze ineens Oma oppassen het is glad. Nou daar viel mijn mond van open. Ik zeg het vaak tegen haar als we lopend onderweg zijn . Ze vond het machtig interressant om toe te kijken bij het afnemen. Ze kreeg Apfelsap, een muslireep en zakjes met Kornspitzen dat zijn een soort broodsnacks en en Apfel. Ze nam ook nog wat hapjes van mijn Semmelbrot .Ze heeft alles weg gewerkt inclusief de Apfel. Dan snel naar huis want het werd alweer flink koud.
Nog steeds vorst ´s nachts verder best redelijk weer. Af en toe een beetje veel wind. Een rustige ochtend en we moesten wel tegen 11 uur naar Schladming want ik had een afspraak bij de neuroloog voor mijn hand. Het was zoals ik zelf al dacht goed en de pijn komt niet van een nieuw tunnelsyndroom. Het voelt ook niet zo, ik heb gewoon heel veel pijn en af en toe tintelen. Volgende stap wordt dus een MRI van de hand . Het was rond het middaguur dus lekker Donner in Fladenbrot met heel veel verse groente meegenomen. In de middag heel eerlijk nog steeds niet veel gedaan wat kleine klusjes want ik ben momenteel gewoon moe en als ik dan bloed heb gegeven. heb ik nog wat meer last van vermoeidheid. Ik bleek ook tegen de grens aan te zitten van bloedarmoede volgens de arts . En het was een hele drukke vermoeiende week met Theresa.
Ze kwam nu tegen 17 uur weer want Papa en mama zijn naar Lumumba een karnavalsavond.
Ze was nu wel lief en vloog me om mijn nek alsof ze me heel lang niet gezien had. Ze heeft gespeeld en tussen 6 en 7 mocht ze tv kijken. Dan bedklaar maken . Om half 8 heeft ze een flesje gedronken en ging ze slapen. Tot nu toe niet meer gehoord.
Jan ging zijn brood snijden toen hij uit zijn werk kwam en toen ging het licht uit en de kinder tv dus wat Theresa niet leuk vond. Hij had het draad met de stekker van de magnetron tussen het mes laten vallen en tja doorgesneden. Het licht kon weer aan en hij is nu al een hele poos bezig om de magnetrondraad te repareren . Ik denk dat hij nu ook gelijk een doorvoer in de bodem van de kast maakt zodat de draad niet steeds uit de kast valt.
Samstag 7.Februar
Een rustige dag, wat boodschappen gedaan samen met Jan. Redelijk mooi weer maar het gaat slecht worden. In de middag kwamen Jannick en Theresa. Jan heeft inderdaad en nieuwe draad en een doorvoer gemaakt voor de magnetron . Hij is nu ook begonnen aan een kruidenkastje voor in de keuken. Vervelen doet hij zich niet.
Ingrid en Jannick hadden zich gisteravond goed vermaakt en hij heeft een aantal dingen verteld . Iedereen die in Gröbming iets is of denkt te zijn worden behoorlijk op de korrel genomen zoals Guggi onze Burgermeister, en alle bedrijven komen voorbij. Eentje voor Annemarieke, in de Gröbminger Bach zijn zoutwatervissen uitgezet. (kan niet anders met al dat zout dat door de gemeente wordt gestrooid) Er was ook een hele leuke over de Baumarkt Lettmaier maar daar moet je de gebaren bij zien. Alleen al van wat hij vertelde lag ik al helemaal in een deuk. Dan ben je wel ingeburgerd als je de grappen en grollen snapt.
Jannick had alvast wat van mijn nasi gegeten die ik voor morgen heb gemaakt. Hij had Kartoffelsuppe meegenomen die Ingrid had gemaakt , heel erg lekker. Ze kon vast mijn gedachten lezen want ik dacht al een paar dagen na over Kartoffelsuppe , we hebben een keer een hele lekkere bij de Kulmwirt gegeten. Ik wilde eigenlijk een recept op zoeken. Later op de avond kwam hij vragen of hij voor Ingrid ook wat nasi kon meenemen. Die had tot 21 uur gewerkt.
Met dank voor de gulle gave (nasikruiden) van Anja .
Jan en ik hebben ons weer met de dvd´s van Chicago fire vermaakt. Helaas komt ook het einde in zicht van de 2. Staffel. Geen idee of er al een 3. is. Maar we hebben nog de 1. Staffel van die Brücke transit in den Tot liggen. Ook staat er een complete box van alle Staffels van Dokter House van Jannick die we kunnen kijken dus we kunnen nog wel vooruit.

Sonntag 8.Februar
Oeiiiiiiiiiii woeiiiiiiiiiiiiiiiii een hevige sneeuwstorm al de hele dag met heel veel sneeuwval. Veel Pistes zijn gesloten.
Geen dag om je neus naar buiten te steken en we mogen blij zijn als Jannick er niet meer uit hoeft door stormschade of ongevallen. Hoop dat Ingrid straks weer goed thuis komt want het is heftig weer en ze werkt tot 21 uur.
Naar het skien in Vail zitten kijken en wat een doodsmak maakte die Tsjech. Hoop dat het meevalt want je gunt geen enkele sporter zo iets. Vlak voor de finisch tikte hij met zijn skischoenen tegen elkaar waardoor de binding los liet en hij een ski verloor en echt gelanceerd door de lucht vloog en erg rottig neerkwam door de finisch. Duurde lang voor hij weg gehaald werd dus vast niet mis.
Zie net dat er op de A1 in Oostenrijk een ongeval met 60 autos is geweest.(Die West Autobahn A1 ist die erste in Österreich gebaute Autobahn und geht auf die Planung der Reichsautobahn zurück. Sie führt von Wien über Linz nach Salzburg, ) Een Autobahn waar het toch regelmatig raak is. Het is geen enkel ongeluk maar een serie van ongelukken en ook in beide rijrichtingen. Volgens bestuurders van niets in een sneeuwstorm. Geen idee hoe het weer daar is maar bij ons kan je er niet omheen dat er een flinke sneeuwstorm al de hele dag is.
Ik zag vandaag dat Malcolm onderweg naar Londen was en het is zijn eerste dag van een nieuwe aanvang. Dus hem even een berichtje gestuurd en gevraagd hoe en wat. Gaat hij voor Easy Jet werken eerst vanuit Londen en vanaf mei vanaf Nederland. Fijn voor hem dat hij iets gevonden heeft na dat hij is terug gekomen uit Zuid Afrika.
Jannick gaat binnenkort weer naar Denemarken maar hij gaat eerder weg want hij reist eerst naar Brussel daar haalt hij een grote camper op en reist daarmee naar het noorden van Denemarken maar hij slaapt daar wel in een hotel want de verwarming van de Camper is stuk. Vorig jaar sliep hij ook gewoon in de camper naast het beursgebouw.
Na het avondeten van de restanten van de nasi met gebakken eitje met Jannick en Theresa heb ik nog appelflappen gebakken en daar gingen er toch ook een paar van naar binnen bij Theresa, lekker zei ze. Na de koffie met de flappen ging Jannick haar naar bed brengen.

Vannacht wordt het ook weer erg koud met gemiddeld -10 graden. Morgen ook nog flinke sneeuwval.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 6998

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: