Mischien toch weer................ - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu Mischien toch weer................ - Reisverslag uit Gröbming, Oostenrijk van Nicolette - WaarBenJij.nu

Mischien toch weer................

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

11 Februari 2015 | Oostenrijk, Gröbming

Montag 8.Februar

Na een dag en avond met flinke storm was het een poosje rustig maar vanochtend ging het gewoon weer verder met sneeuwstorm en sneeuw , sneeuw en nog een keer sneeuw.
Ingrid is gisteravond goed thuis gekomen maar het was niet eenvoudig , glad en zeer weinig zicht. Dan rijden ze je nog voorbij met 60 kmh.
Vanmorgen zat ik nog in badjas onder mijn dekbed op de bank toen Ingrid en Theresa kwamen. Ik word dan door haar verwelkomt alsof ze me maanden niet heeft gezien en ook Jan toen hij onder de douche vandaan kwam. Het is geen weer om naar buiten te gaan dus geen haast. Ingrid wilde haar was doen en daarna ging ze sneeuwruimen met Theresa. Maar je blijft aan de gang want de wind blijft het verplaatsen , het is niet alleen maar het vallen van de sneeuw.
Nadat Jan vanmiddag naar zijn werk is gegaan zijn Ingrid en ik samen met een buurman en de sneeuwschuiver van de gemeente ons wijkje gaan ontdoen van sneeuw. Wij schuiven alles naar het midden en de schuiver naar de Bach. Door het schuiven ontstaan wallen die je dan handmatig met een sneeuwschuiver naar het midden weer moet schoven, gelijk de sneeuw van onze grond naar de straat geschoven want we kunnen het haast niet meer hoger krijgen. Dat is bij hevige sneeuwval het probleem waar laat je de sneeuw.
Dan net even naar het nieuws kijken wat een klojo s zijn er toch veel wegen verstopt problemen omdat ze geen Rettungsgasse maken. Vrachtwagens die alles versperren ondanks een totale sperre op die wegen. Kwamen mooi Nederlandse auto´s in beeld die schijnbaar nog nooit gehoord hadden van een Rettungsgasse. Zo duurt het dus inderdaad uren want ook de mensen die de straten schoon moeten houden komen er niet door.
Dan heb je mensen die ondanks de waarschuwingen om niet te gaan toch de afdaling van de Dachstein gaan doen dit bij -17 en hevige sneeuwval en sneeuwstorm. In dit geval stront eigenwijze Weners 3 stuks die dus gered moesten worden door mensen die alles in de waagschaal daar voor moeten stellen om ze te redden. Ik vind dat daar gewoon behoorlijke straffen op moeten komen want dit is zichzelf maar vooal het leven van andere mensen in de waagschaal stellen. Ze zijn gered en iedereen is behouden terug gekomen.


Dienstag 10.Februar
De dag begon somber zwaar bewolkt maar droog en geen wind meer en ook gelijk 5 graden.
Later op de morgen kwam de sneeuwschuiver en een aantal buurmannen hebben alles schoon gemaakt, Jan was aan het frutsen beneden en ik soppen en Theresa spelen.
Of ik een soort van voorspellende geest heb want ik heb in Dezember een nieuwe vriezer gekocht omdat ik na de verhuizing minder vriesruimte had en ik dacht mijn vriezer is wel erg oud aan het worden. Maar hij heeft me nooit laten zitten. Nu kwam ik bij de vriezer en ik zag de temperatuur op -4 staan dat is niet goed want hij staat altijd op -21. Dus alles over gepakt in de andere vriezers en het ging precies allemaal erin. Jan kijkt er nog naar maar ik ben bang dat hij ons verlaten heeft.
Maar eens kijken of ik het red met 5 laden minder vriesruimte.
Theresa slaapt nu en Oma even tijd voor haar zelf en zo ook maar een bakkie maken. Mag niet klagen want ze was de hele morgen lief en ze heeft lekker gegeten en heeft ons doen lachen.
Het is een kleine bemoeial en toen we aan de tafel zaten sprong Felicia aan het andere eind van de tafel erop. Zij onmiddelijk met een boos gezicht en een wijzend vingertje POES OP DE GROND.
Toen we aan tafel gingen zei ze tegen Jan ook al , Opaaaaaaaaaa het eten is klaar.
Ze speelt graag met de Tip Top , ik heb 2 boeken en zo´n stift. Het ene boek Entdecke den Bauernhofen de andere Bilderlexicon Tieren. Ze vindt de geluiden erg leuk en de liedjes, maar nog geen geduld om echt te luisteren . Maar ze weet precies hoe alles heet en te vinden. Ik vind de opbouw boerderij met dieren ook erg leuk maar het is best duur want de opbouw boerderij met alleen 3 dieren is al 45 euro. Dieren kosten voor een klein poesje van 5 euro tot een groot dier 8 euro en je kan setjes kopen van mannetje,vrouwtje en kind maar ook al tussen de 16 en de 20 euro. Voorlopig verveeld ze zich nog niet met de 2 boeken. Je kan alles aantikken en hoort dan geluiden of er wordt kort iets gezegd over wat je aangetikt hebt. Onder aan de bladzijde staan verschillende pictogrammen , voor verhaaltjes , meer weten, liedjes of spelletjes.
Ze heeft gisteren haar tekenspullen terug gekregen maar zonder de stiften, het eerste dat ze zei was Oma mijn stiften zijn er niet. Ik haar ook maar gezegd dat ze die eerst maar eens terug moet verdienen en het met de krijtjes en de potloden moet doen. Ze heeft vanmorgen weer een poos zitten kleuren en Oma heeft haar potloden even geslepen .
Ik hoorde dat ze wakker was na haar middagslaapje en ging haar halen. Zat ze in bed met een zak snoep , lekker Oma. Geen idee waar ze die vandaan had afgepakt en opgeruimd.
Wilde ze een dvd kijken dus ze staat voor haar plankje met dvd´s en bij elke zei ze `niet leuk`Ik was het zat en zei zoek maar want Oma heeft er genoeg van. Jan lach zo wat van de lach naast de bank.
Ze pakte er toen een en die heeft ze inderdaad gekeken. Ze ging in bad en daarna gingen we boekjes lezen. Nu wilde ze Dribbel en Dikkie Dik lezen. Je merkt dat ze andere belangstellingen krijgt.
Als je haar een boek eenmaal hebt voorgelezen kan ze het helemaal navertellen. In Dikkie Dik was een verhaaltje waar ze helemaal verontwaardigd over was. Er valt een appel van de boom en daar zit een worm in en dan komt er een geit en die eet de appel met worm op. Niet leuk Oma.
Nadat ze weer opgehaald werd papa werkt deze week ook tot 19 uur dus Papa en Mama komen bijna tegelijk thuis.
Wij hebben nog tot half 1 naar het WK skien gekeken , het was de landen wedstrijd en erg spannend en vooral Canada was geweldig met een heel jong team die toch even de grote favorieten Duitsland en Zweden uit schakelden. Toen moesten ze voor goud of zilver tegen Oostenrijk en het werd goud voor Oostenrijk.


Mittwoch 11.Februar
Wat een stralende warme zonnige dag, strak blauwe lucht gewoon prachtig.
We gingen op tijd op pad naar Liezen om ons laminaat af te halen daarna even sigaretten kopen voor Danuta want vanaf Liezen reden we door naar Donnersbachwald waar ze wonen. De weg er heen was geweldig mooi met al die sneeuw en die blauwe lucht en zon. Er liggen daar ook prachtige loipen en op de pistes waar we voorbij kwamen was het druk. Ze wonen erg mooi en dat vind ik elke keer als we naar hen toe gaan. Maar het is een flink stuk rijden nog vanaf de B320.
We zijn heel erg verwend want Danuta had overheerlijke krentenbollen gebakken , ik voelde me even kind met een krentenbol met boter en witte basterdsuiker. Op de boter na niet hier te krijgen.
We kregen er ook nog mee naar huis en geloof me we hebben bij de koffie en ´s avonds bij de koffie genoten met een hoofdletter.
Jan moest gelijk door naar zijn werk toen we thuis kwamen maar eerst inderdaad de koffie met de krentenbol.
Onderweg naar huis belde Jannick ons ook nog met een job aanbieding en ik denk als het financieel klopt en we het oppassen op Theresa rond krijgen dat we het wel gaan doen. Wordt vervolgd.
Maar ik zei gisteren nog tegen Jan alles komt altijd in drieen, Bert een vaste baan, Malcolm een baan en nu wij als we het doen want als we ja zeggen hebben we het ook.
Krijgen we de printer niet aan de praat en ik kon dus niets uit printen of inscannen. Dus lang bezig geweest met cv ´s maken. Dan maar door gemaild en kan Jannick ze morgen op zijn werk uit printen.
Zo zijn er af en toe toch nog steeds verrassingen in ons leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6995

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2015

10.jaar in Oostenrijk

Landen bezocht: